Då fick ngn (Säger inte vem i hushållet men det var fanken inte jag!) en fix idé om att det nya köket inte skulle ha ett högt fönster som tar plats för överskåpen utan byta till ett mer avlångt eller två separata enligt bifogad bild för att få överskåp hela vägen.

Kollade på VillaFonster.se på ett fast 20x4 men levtiden anges till vecka 1/2011. Då skall köket sedan läääänge vara klart. :S

Vart kan jag få tag i ett 4x18, 4x19, 4x20 eller 4x21 fast trippelglas på kortare varsel?

Tacksam för svar - Kul att snickra in det där i snöblåsten! :wow:
 
  • Kok.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
2 stycken 4x10 skulle funka lika bra!

Verkar som att det inte är lagervaror när man kikar runt på nätet...
 
Förslag:
Hoppa över överskåpen i stället och sätt in ett 11x10 fönster i stället.
Blir mycket luftigare utan överskåp överallt.

Och de där små lågt placerade brevlådefönstren ser man väl knappt ut genom ändå?

//KoW
 
KnockOnWood skrev:
Förslag:
Hoppa över överskåpen i stället och sätt in ett 11x10 fönster i stället.
Blir mycket luftigare utan överskåp överallt.

Och de där små lågt placerade brevlådefönstren ser man väl knappt ut genom ändå?

//KoW
Det är minsann ett sådant vi har idag - Totalt opraktiskt med gardiner och dessutom försvinner mängder med förvaring helt bort. Att dessutom få det nya köket att passa in snyggt med ett fönster mitt i smeten är dessutom heller inte det lättaste.
Med tanke på hur litet kök vi kommer att ha tror jag att det stora fönstret på kortsidan av köket står för det mesta av ljusinsläppet.

Sen är grannens gavelfasad och vår carport ingen vacker styggelse så utsikten kan vi vara utan!
 
Acropora skrev:
Tänk på en sak. Du säger 4x19 osv då blir det fel. Det är bredden först sen höjden...
Bah - Då skrev jag ju rätt i början. Tack för korrekturen!
 
Stort tack till "Tyresö" som löste problemet med ett 19x4 fönster på dagen - Snabbare leverans blir det inte! d^_^b
 
Varför just treglas tro? :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.