Står i valet och kvalet till nya köket - jag vill ha induktionshäll men kan inte bestämma mig om det skall vara varianten med 2 eller 4 induktionszoner. Vi har en del grytor och bättre stekpannor som inte funkar med induktion, men å andra sidan är det skoj att köpa nytt ...

Prisskillnaden verkar inte heller stor. Kommer jag att ångra mig om jag gör kompromissen med 2 induktionszoner?
 
Vet ej om du kommer ångra dig men jag vet att jag ångrar att jag inte köpte en häll med två induktionsplattor (köpte en med 4 vanliga).

Se det inte som en kompromiss. Se det som att du får det bästa av två saker. Du kan behålla dina gamla kastruller och du får nöjet att köpa lite nytt samt att t.ex. vattenkokning går mycket fortare.

/Maxen
 
Jag har också 2 av varje. Kastruller är dyra speciellt de för induktion så att byta ut kastrullerna kostar en slant.

Jag ångrar mig inte.
 
Kör 4 induktionsplattor när du ändå byter! Ang. kastrullerna: Ett finfint läge att byta upp dej till bättre, snyggare, fräschare kastruller. Ikea har kastruller som funkar till induktion - om prisfrågan skulle sätta emot.

Min bror säljer vitvaror och säger att de mest besvikna kunderna är de som köpt 2+2-lösningen. De har i praktiken gjort om sin häll till en 2-plattorsspis. De ENDA plattorna du kommer använda är induktion, för det är en rejäl skillnad i prestanda på de två tekikerna.

Den enda vettiga combon som brorsan kunde komma på är:
2 induktion och 2 gas, där exvis ena gaslågan är utformad för en rund wokpanna.
 
Jag säger oxå att "köp en med 4 induktionsplattor på en gång"

Vi var i valet och kvalet förra julen hur vi skulle göra om att köpa 2+2 eller en med 4. Lät ju väldigt smart just att ha 2+2 med tanke på att vi hade en del rätt nya pannor och vi hade kollat om de var magnetiska, men ingen av dem var det"
Vi känner då en som jobbar som vitvarusäljare och han tyckte att det var smartare att köpa en 4 plattors induktion. Just med tanke på att man blir väldigt bortskämd med att det går så fort och då blir det att man står och stampar och funderar när det ska börja koka i de andra kastrullerna.

Använde så sent som idag en vanlig häll och blev ju bara stressad av att den tog så lång tid. Så jag är glad att jag valde en häll med bara induktion. För övrigt köpte jag setet som IKEA har med 3 pannor och en stekpanna för 599:- och de har då funkat mycket bra under det här året och lär nog funka bra framöver åxå.

Så jag säger bara köp en "ren" induktionshäll!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.