Hålsåg med lämplig diameter.
Kolla först upp så du inte har någon regel där du ska igenom och borra sedan med ett långborr (samma diameter som det styrande borret i hålsågen) igenom så kan du borra igenom från två håll sedan.
Alternativt använd en sticksåg.
 
Jag fick hjärnsläpp.
Jag tänkte att jag måste borra igenom hela väggen(120mm).
Nu känner jag mig dum.
Långborr och hålsåg har jag.
 
Elkedje-, eller bensinskedjesåg är effektivast....(Om det är trä).
 
Pumpen är nu installerad och i drift.
 
Vilket rum hamnade den i? Hur är ljudnivån? Värmen ok, komfortmässigt?

Var det lätt att koppla själv, QC eller SC?
 
Kjell_G skrev:
Vilket rum hamnade den i? Hur är ljudnivån? Värmen ok, komfortmässigt?

Var det lätt att koppla själv, QC eller SC?
Den sitter innanför för min dörr.
Jag har öppen planlösning så den fördelar luften bra.
Den låter inte mycket på full fräs tycker jag.
Jag klarar att somna med den på.
I natt hade jag 13 minusgrader och den pumpade bra med varmluft.
Den är lätt att installera, det gjorde jag själv.

QS,SC?
 
Nu är jag inte riktigt säker men tror att QC (skrev visst S förut) betyder snabbkoppling o det andra är standardkoppling. QC får man göra själv, det andra krävs väl nån behörighet för att garantin ska gälla?

Men det låter ju väldigt bra annars, hoppas den fortsätter göra gott intryck. För min del skulle den hamna i förrådet till carporten, tror inte jag får klartecken för att sätta en sån inne i huset :)

Vore kul o veta om nån mätt upp dB när den går på max?

Kjell G
 
Det är snabbkoppling.
 
För att klargöra, är Julas Coolixpump med Toshibakompressor en inverter eller on/off?
 
Både och, finns en av varje.
 
Nu såg jag ja, jag tänkte på den billiga av dom. Men som du säger, det finns två. Så den för 5995kr är on/off medan den för 9995kr är inverter.

Men en för 9995kr borde väl gå att "räkna hem", även om man har en frånluftsvärmepump? Har hört att kombinationen av dessa kan vara bra.
 
jarlen84 skrev:
nu såg jag ja, jag tänkte på den billiga av dom. Men som du säger, det finns två. Så den för 5995kr är on/off medan den för 9995kr är inverter.

Men en för 9995kr borde väl gå att "räkna hem", även om man har en frånluftsvärmepump? Har hört att kombinationen av dessa kan vara bra.
4995
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.