Status
Tråden går ej att kommentera.
Puffar!
 
Ding ding ding Varningklockor.

Frugan?

EDENORG

Org.nummer: 850920-XXXX
Bolagsform: Enskild firma
Innehavare: Örgev, Kristina Eden
Registreringsår:
2009 F-Skatt: Registrerad läs mer Telefon: 073-3349349 ADRESS
FURULIDEN 5 433 60 Sävedalen Västra Götalands län

Hern?

Time Express Import & Export Handelsbolag

Org.nummer: 916533-1415
Bolagsform: Handelsbolag
Bolagsman: Mizani, Flour
Registreringsår: 1990
F-Skatt:
Aldrig registrerats läs mer
BESÖKSADRESS


Björkhemsg. 54B 506 46 Borås Västra Götalands län

På deras hemsida: "Edenorg Hantverk som är grundat i maj 2007 satsar på att bli ett byggföretag som förverkligar kundens önskemål." Hittar inget om det.

Och att personen över gjorde sitt första och enda inlägget för att rekommendera firman gör inte saken bättre

www.allabolag.se är bra att kolla upp. Jag säger inget om deras arbete men om det är rörigt och lunktar unket i pappersarbetet och möjligtvis lögner så kan det spegla arbetet också. Måste vara svårt att rota på en faktura skickad ifrån "Verksamhet: Porträttfotoverksamhet" som frugan bedriver med Edenorg
 
Redigerat:
KatarinaM skrev:
Att jag, hittills, endast har gjort ett inlägg, beror helt enkelt på att jag nyligen har hittat till detta forum.
Okej, inte menat illa, nämner bara varningklockor. Från vilken firma fick du fakturan? Från importföretaget eller från porträttföretaget?

Föresten hittade det själv det var infrån porträttföretaget "


"Foto, byggnadsrenoveringar, webbdesign samt produktion av gardiner, hemtextil samt kläder."

Fskatten registrerad 2007-05-31
Men registreringsdatumet är 2009-09-30

Dem påstår sig heta Edenor, hemsidan heter ehantverk och firmans egentliga namn är Edenorg. Luktar mysko

Då tanten kollar på tanttv så gräver jag mig in lite mer då sånt här är kul att leka privatdektektiv. På deras hemsida och tabben referenser så ser alla bilder perfekta ut, väldigt duktiga eller för perfekt? Å andra sidan så är frugan fotograf så det är inte omöjligt ändå

Inte det jag skulle ta upp utan bilden på före och efter på det nyputsade gula huset. Häckens skugga går åt höger och flaggstångens skugga går till vänster. Något jag har missat? Bilden ser photoshoppad ut. Bilden efter ser ut att ha ett filter som gör allt mörkare, annan nyans på både dörrar och himmel, olika tid på dygnet osv men det här var lite mycket. Sen zoomar man in lite och kollar på byggnader runtomkring så stämmer dem inte. Kanske går till överdrift dock
 
Redigerat:
Hm - vi fick inte världens bästa vibbar vid personligt möte har fått en offert men vi avvaktar beslut. Att de kunde börja med en gång verkar oxå sådär.
 
Tack för scouting Lite! Det är en läbbig branch när man måste anlita folk att göra sånt man inte själv kan men så kan man inte garantera att de kan nåt heller!
 
oj, vilket spännande detektivarbete!
(själv kollade jag konsumentverket, skatteverket och kronofogden samt bad om två referenser på liknande jobb som jag kunde ringa personligen till.)
hur det än är med allt vill jag bara meddela att jobbet inte kommer att bli av.
jag ringde dom igår som avtalat för att bestämma när jobbet skulle påbörjas, vilket skulle göras veckan efter midsommar. då svarar hon lite kort att hon återkommer. sedan får jag detta mejl.

"Hej Lotta,
jag kunde inte ringa dig tillbaka senare idag för att jag visste inte
riktig vår tidsplan.
det är nämligen så här att några av våra arbetare slutar hos oss och
då har vi brist på hantverkare. Det betyder att vi vill avstå från ert
uppdrag.
För att vi kan inte lova att vi ska fixa det i år.

Med vänliga hälsningar

Edenorg Hantverk"

detta är efter att vi förtydligat och godkänt offerten dom gav oss.
det var tur att vi inte har köpt in sten för stenläggningen för 10.000 kronor, som dom ville att vi skulle ta.

det känns nu som om det inte riktigt var meningen att dom skulle göra ett jobb hos oss.

tur kanske?

lotta (som började tråden)
 
Kan vara konspirationsteorier men jag tror att vederbörande har kollat på den här tråden. Eller någon annanstans du har skrivit i ett forum eller liknande.

Att dem inte vågar ringa tillbaka och väljer att maila istället tyder på rädsla eller något att dölja. Så jag ser det iaf.
 
Vi tackade nej, främst pga av det där med att firman inte är reggad på rätt område och därmed riskerar ROTavdraget.
 
K
Hej,
Jag heter Kristina Örgev, som äger firma EDENORG
Det känns som att jag måste förtydliga några saker i detta diskussion.
1. Firma har 3 olika verksamhet: Fotoatelje(jag är själv fotograf), textilverksamhet(vi tillverkar gardiner) och det som vi syslar mest med är Byggnadsrenoveringar.Alla verksamhet är registrerade i Bolagsverket och kan kollas via upplysningsföretag
2. Företaget startades maj 2007(f-skatt) under namn "Firma Kristina Örgev" eller som icke officiellt "EDENOR", efter 2 år har vi registrerat och skyddat vår namn som är EDENORG som betyder Eden Örgev
3. Om vi tar inte en av några uppdrag, då betyder det bara att vi hinner inte med allt .
4.Firma(Time Express) där min man står som delägare är inte aktiv
5.Alla våra bilder är riktiga och ingen fusk eller collage utförs på våra bilder
6.Alla våra kunder(minst 300 personer) har fått ROT-avdrag.
7. Alla som misstänker eller misstror är välkomna att ringa oss för eventuella frågor eller funderingar.
Hälsningar
Kristina Eden Örgev och Suat Kamil Örgev
 
Vi har godkänt att företaget ger sin version av ärendet i tråden.
 
Vi har anlitat Edenor(g) för att bygga en plank mellan oss och grannen. Det blev jättebra. De var professionella och utförde jobbet som vi önskade. Vi funderar på att anlita dem för att tapetsera ett sovrum också. Vi kommer nog kontakta dem nästa år för att bygga om altanen.

Vi hittade dem via Bello.se och där har de fått bara beröm.
Det är svårt att hitta bra hantverkare och jag förstår att folk är skeptiska.
Vi har råkat ut för dumheter innan, men inte alls med Edenorg.

Fakturan var specificerade och det innehöll ROT-avdrag.

Grannen är också väldigt nöjd, förresten :)
 
Och förresten, om ni ser bilder på en dubbelsidigt plank på deras webbsida så var det jag som tog bilderna.
Bilderna har jag INTE redigerade via Photoshop.

Jag tycker också att det är bra att Edenorg emailar för att då är det nerskrivit i fall det finns missforstånd. Jag har fått samtal via email och telefon ifrån dem.
 
Hej Anders,

Tack för att du kollade upp mig och såg att jag var en riktigt person.
Det du skriver är oroväckande och obehaglig.
 
Jag har raderat inlägg från Kristina Örgev plus ett följdinlägg. Nu räcker det med inlägg från företaget här. Stänger tråden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.