Hej.

Jeg kommer frän Danmark, men bor i Hästveda/Hässleholm. Hoppas i forstär hvad jeg skriver.

Jeg ville gerne igang med lidt finsnickerier, och vil i den forbindelse gerne have fat i noget björk plywood i kvalitet B/BB.

Nu har jeg kollat så godt jeg kunne på internettet, och finder kun www.bygghemma.se. Men jeg vil gerne kunne se och märke på materialerne för jeg köper dem - och fragten er mindst 550 kr

Er der nogle affärer i skåne der har lidt finere plywood på lager? Om jeg bestiller fra min lokale bygg affär, så er jeg jo forpligetet til at köpe.

Har ni nogle ideer?
 
Tak Tyresö. Men ja - den side havde jeg som sagt hittat, men ville hellere kunne pocka ut de boards jeg skulle anvenda. En skive 1200x2440pl 18mm plywood koster trods alt 1000 kr.
 
Tyresö
De er icke billige stoffer du må köpe...
 
Hej finns där inget snickeri i närheten som du kan köpa av ? Det brukar jag göra dom är inte dyrare än bygghandlarna tvärtom har man sedan med kaffebröd så kan man få låna skivsågen också.
 
Jeg kan se du bor i skåne ligesom jeg. Hvor ligger det snickeri? Ville jo være cool at komme ind et sted hvor man kaske også kunne köpe lidt ädelträ. Om det icke er noget du vil sige offentligt, så send gerne en personlig besked.

Men nej - jeg har forhört mig i lokalområdet, och der er ingen der ligger inde med andet end lärk og ek, samt vanligt furu plyfa.

Mange hilsner
Peter
 
Ok - tack. Som för skrevet, vil jeg hellere kunne komme forbi och kolla på grejorne, men om Berne ikke har noget imod jeg kommer forbi hans affär, så vil jeg pröve at kontake ham.

Svenskere har til tider svært ved at forstå dansk i telefonen, og hvis jeg prøver at tale engelsk blive nogle folk lidt irriterade - mange problemer :)
 
Nog tycker jag att jag har sett sådant i bygghandeln runt Malmö/Lund men jag har inte tittat så noga eftersom jag inte behövt just detta. Jag *tror* jag sett björkplywood på P&G Woody i Södra Sandby. Har du vägarna nedåt Malmö någongång emellanåt så finns ju Fredricsons Trä i Arlöv. (http://www.fredricsons.com)

Fredricsons är normalt en grossistfirma men säljer även till privatpersoner på fredags eftermiddagarna om jag minns rätt. Här finns gott om ädelträ och annat möbeltorrt virke, björkplywood har de säkert.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.