Någon som har tips på vart man kan köpa en sån, har kollat runt bland alla butiker här i Eskilstuna men den är slut.
Har hittills bara hittat den på Duab-husets webbutik.
Nån om har tips?
 
Grimjaur skrev:
Köpte på min på ÖoB. [länk]
De hade slut på den.
 
Jag själv har köat för en Fiskars snösläde, vad är det som händer?!
År 2010 och snöslädar, spadar och snöslungor är slutsålda, innan ens vintern knappt har börjat...?

Följande butiker säljer Fiskars sortiment:
Granngården, Optimera, Bauhaus, Beijer, K-Rauta, Harald Nyborg, Plantagen, Lantmännen, Blomsterlandet, ÖoB, Bolist, Coop och Järniakedjan

Lycka till! :)
 
En sån köpte jag i torsdags, fick användning av den på fredagen!

När snön kom på allvar på västkusten förra året skulle jag köpa snöskyffel på Jula, -"Nää, de har varit slut sedan november", samma på Bauhaus, WTF!!!

Inte precis nån modegrej som lider av att bli liggande mellan säsongerna om man tar hem några extra...
 
Det var nog två år sedan jag köpte min men då fanns de på Woody. Helt klart den bästa skyffel jag haft. Det är ju ingen konstig pryl så nog borde den finnas hemma i någon butik i närheten. Har du verkligen kollat alla? Hur är det med trädgårdshandlaren eller plantskolor och liknande som också brukar sälja trädgårdsredskap? Någon som säljer trädgårdsmaskiner som gräsklippare och motorsågar brukar kunna ha sådant också.
 
Vår förra sprack i påskas efter nio år, köpte två nya för tre veckor sedan. Lika bra att vara förberedd. Bra val av snöskyffel.
 
Hmm. Jag har varit skeptisk till denna skyffel eftersom bladet är av plast. Jag är rädd att bladet ska bli sprött i kylan och spricka, men om det som för Ellagård håller i nio år så är det väl ok. :) Ni som har den är nöjda alltså?
 
Det är en sjukt bra snöraka. Just att bladet är i plast gör att snön inte riskerar att frysa fast i bladet och friktionen blir minimal.
 
Stefan Bengtsson skrev:
Hmm. Jag har varit skeptisk till denna skyffel eftersom bladet är av plast. Jag är rädd att bladet ska bli sprött i kylan och spricka, men om det som för Ellagård håller i nio år så är det väl ok. :) Ni som har den är nöjda alltså?
Köpte Biltemas snöraka i plast förra året. Var -25 en dag. Jag tog sats mot plogvallen jag hade fått mot uppfarten. *PANG* plasten bröts i en hel del bitar som flög en bra bit. Man får förutsätta att ett kvalitetsföretag som Fiskars har en bättre plast :D.
 
Kör man fyrhjulsdrivetd^_^b behövs ingen snörakaq(;^;)p, man bara plattar till snön:p
 
saturnus skrev:
Kör man fyrhjulsdrivetd^_^b behövs ingen snörakaq(;^;)p, man bara plattar till snön:p
Har du fyrhjulsdrivna skor också?


:D


Apropå biltemas snöraka, farsan hade tur förra vintern när han skulle skotta lite snö vid jobb-verkstaden.
Han laddade på lite och "kras" så har handtaget gått sönder pga kylan och lämnat en knivskarp bit kvar på handtaget.
Han kunde lika gärna skadat handen rejält, så köp inte dom billigaste modellerna!
 
Stefan Bengtsson skrev:
Hmm. Jag har varit skeptisk till denna skyffel eftersom bladet är av plast. Jag är rädd att bladet ska bli sprött i kylan och spricka, men om det som för Ellagård håller i nio år så är det väl ok. :) Ni som har den är nöjda alltså?
Plast och kyla är inga problem om man väljer rätt plast vid tillverkningen. Köper du en lite dyrare variant så ska det inte vara några problem på många många år.
 
Har skottat en gång med Fiskars snöraka, köptes på Bauhaus. Helt klart värt sina 319:-!
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.