Ola78
Jag köpte den en gång på jem&fix när min Isoverisolering tog slut och ja inte fick tag på mer. Tycker personligen inte att den var nån höjdare att jobba med, ingen fasthet i den vilket gjorde de svår att skära, väldigt sladdrig överlag enligt mig, kanske finns andra som tycker annorlunda men jag gillar den inte alls.
 
tack för svaret, var det skiva eller rulle du köpte?
 
Ola78
Jag köpte skiva, rulle har jag ingen erfarenhet av när det gäller guardian. Visst är den billigare att köpa, men jag brukar normalt sett köpa min isolering till bra pris genom jobbet så för min skull har inte priset så stor betydelse, men framförallt är det att man blir så otrolig trött på att jobba med den isoleringen. Däremot vet jag inte om den är sämre på att isolera, jag tror nog inte det men arbetsglädje är också värt något. Mycket roligare att jobba när det flyter på.
 
Då tror jag att jag undviker guardian, tack för hjälpen.d^_^b
 
Har också prövat en paket med Guardian 95mm skivor. Tyvärr var kvaliteten lite blandad. Några skivor var helt OK, Inte samma känsla som Isover (lite lättare, inte lika bra form), men helt OK. Av 22 skivor kändes dock 3-4 stycken skivor som 45 eller 75 skivor, några hörn på andra skivor var också tunnare. Så resultatet av mitt test blev alltså en liten besvikelse på Guardians isolering, det blir Isover i fortsättningen.
 
Har nu också prövat knaufs "space"-variant. Skivorna är i klass med Isovers att jobba med tycker jag. Klart godkänt. Isoleringsvärde 37.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.