Hej!

Har ett akut probelm! Då våran diskmaskin har pajat och vi snabbt behöver en bra och ny! Då går mina funderingar till : Vad ska jag köpa? Vill ha något snyggt och rikgit bra!

Våra övriga vitvaror är lite modärnare vit designe... (typ som vitt glas) Vad kan passa till detta? ;)
 
Miele eller Cylinda säger jag.
Och då prioriterar jag driftsäkerhet och fungerande service.
En gammal granne gjorde nämligen bort sig så det stänkte om det på den fronten, köpte billig kyl&frys. Var bara det att när det skulle garantiservas så var närmaste serviceställe 18 mil bort och max 5 mil ingår i garantin .....
 
Tyresö
Vi har en Cylinda med rostfri front och rostfria spridarvingar. Den är nu 6 år, och den har aldrig strulat. Vi har haft billigt skit innan, så det var därför vi (min fru) tog med det stora Visa-kortet när hon köpte den.
Att jag sen tror att hon köpte den pga rostfri front och för att handtaget är likadant som köksskåpens....

Den är väldigt tyst (strax över 40 db), det är bra att den har en ljudsignal när den diskat klart - det är näst intill omöjligt att höra när den diskar - om det inte är knäpptyst i huset.
Tror nog att det är som "mats o" påstår - om du ska ha en pålitlig maskin.
 
Bosch, och Siemens diskmaskiner brukar annars rekommenderas friskt här, och på andra ställen. Riktiga slitvargar.
 
Cylinda har fn stora problem med avhärdarna, så se upp om du har kalkrikt vatten (vi har 44 tyska enheter).

Dom har just gått med på att ta vår sprillans nya DM730AHV i retur after att ha misslyckats med att reparera den. Varken den gamla eller den nya avhärdaren fungerade. Antingen blir disken täckt av kalk eller av salt.

Vi har nu beställt en Miele som ersättare och hoppas på det bästa.

Till Cylindas fördel får man säga att dom tog tillbaka maskinen utan speciellt mycket tjafs, vilket är mer än man kan säga om andra tillverkare.
 
En maskin med inredning i rostfritt och korgar av metalltråd, inga självklarheter numer.
Miele är bra skit och jag är nöjd med den Husqvarna jag köpte 2003, har aldrig krånglat.
 
Kolla hur "inredningen" ser ut. Hur tallrikshållare osv är konstruerade. Vi rymmer säkert dubbelt så mycke i våran diskmaskin hemma som den på firman! (har samma yttre mått)
 
Förespråkar klart Cylinda. Deras korgar i de lite dyrare maskinerna är klart mkt bättre än Bosch och Husqvarnas. Vår Cylinda 1885 lämnade in i somras 13 år gammal och byttes ut mot en Husqvarna i 6000kr klassen. Kan bara säga att vi vill byta alla dar i veckan då inredningen är förskräckligt vek i Husqvarnan. Känns som man får diska dubbelt så ofta då inte porslinet vill stå still.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.