Är tyvärr på resande fot i helgen och kan inte närvara. Hoppas på fler tillfällen!
/B
 
Jag tar med kamera och ett glatt humör!!
 
Hej,
Jag kikar ut imorgon, tar med mina tre favorithandverktyg som kanske inte riktigt är vad ni väntar er...
Tar med några småalster och planerna inför ett av de senaste projekten.
Har använt min Domino en del, men är nog faktiskt mer förtjust i min ELU kexmaskin. Kan bli en intressant diskussion kanske?
Skall bli kul att ses!

/Bosse
 
Nu vill vi såklart veta hur ni hade det!
 
Tack så mycket för igår, Henrik och ni andra! Jag hann bara vara med i drygt en timme, vilket var för lite. Skulle ni som var där kunna PM:a mig era kontaktuppgifter, tack? Någon ville testa UF-lim och jag ville gärna titta på någons NC-fräs. Kul att träffa likasinnade på samma ort!
 
Vi blev i slutändan fem stycken glada snickare. Jag, Tommy (TVK) och Bosse (BOJON) började med kaffe och pepparkaka och under fikat anslöt Mattias (mattiasp). Sedan en lång vandring genom verkstaden med mycket diskuterande runt material och maskiner. Det är ju rätt så stort här och finns mycket att titta/känna på så det tog nästan hela avtalade tiden. Johan (Johan Rubank) dök upp efter en stund och tog över stafettpinnen från Mattias som måste lämna oss. Den sista halvtimmen/trekvarten visade Bosse verktyg han tagit med sig och Johan demonstrerade den samling hyvlar han burit med.

Det hela var väldigt kul men vi kom inte till den praktiska delen, vilket iofs kändes ok. Det som gjordes upp under den sista stunden var att vi preliminärt sätter nästa träff i januari och delar in den i två delar: Johan kommer att demonstrera handhavande/skötsel av handhyvlar. Jag ser själv mycket fram emot detta och tror att det kan bli en riktig höjdare, Johan arbetar alltså professionellt med försäljning av hyvlar. I steg två tar jag ansvar för en demo av sammanfogningsteknik där vi praktiskt går igenom några vanliga möbelfogar.

För de som vill komma men inte var med i lördags föreslår jag att ni kommer en timme tidigare så visar jag runt i lokalerna innan programmet börjar. Vi får återkomma om datum och tid.

Avslutningsvis tog Tommy bilder under träffen och jag bifogar några av dessa.
 
  • _MG_6726-g.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • _MG_6729-g.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • _MG_6730-g.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • _MG_6734-g.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • _MG_6736-g.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Attans, jag måste läsa lite oftare. Synd att jag inte visste om träffen. Jag hade garanterat kommit.

Per.
 
Attans, här har jag missat inte bara en utan två träffar. :(

Verkar dock som det inte blev någon januari-träff, vågar man hoppas på en mars- eller aprilträff kanske? :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.