Hejsan!

Vi funderar på att bygga ett Myresjöhus modell: Kärngården

Har någon erfarenhet av vad man kan räkna med för tot kostnad med helentreprenad och normala tillval:

Tack på förhand!
 
Hej

vi har också varit inne på att bygga det huset. Deras visningshus i Malmö med alla tillval kostar 2,7 milj men det är endast huset.
/Zandra
 
Förlåt!
Jag blandade ihop Kärngården med Kornett. För drygt 1 år sedan kostade Kärngården som då hette Harmoni ca 2,4.
//Zandra
 
Hej
Funderar också på att bygga ett Kärngården eller Opera.
Vi har fått pris på 2 250 000 i standardutförande.
Väljer vi oinredd övervåning dras ca 400 000 av, då är det inte ens isolerat.
Det kan ju vara ett alternativ om man inte behöver utrymmet de första året/åren.

Någon som har erfarenhet av att ha köpt myresjöhus med oinredd övervåning?
Andra prisuppgifter på Kärngården alt Opera?
:)
 
Dagö skrev:
Väljer vi oinredd övervåning dras ca 400 000 av, då är det inte ens isolerat.
Det kan ju vara ett alternativ om man inte behöver utrymmet de första året/åren.
Finns det tillräcklig isolering mellan våningarna? Annars tror jag att det blir rejäla värmekostnader de första åren innan övervåningen isolerats.
 
Vi bygger ett Myresjöhus (Aria) utan inredd övervåning och det är rejält med isolering mellan våningarna så jag tror snarare på minskade energikostnader till en början eftersom vi inte behöver värma upp mer än ett plan innan vi inreder på övervåningen.
 
Bumpar tråden eftersom jag är intresserad av Kärngården. Kan man bo utan "färdig" övervåning som någon frågade?
 
givetvis kan man bo utan "färdig" övervåning, så länge huset är isolerat.
 
Bumpar diskussionen kring oinredd (oisolerad) övervåning i Kärngården.

Kan man verkligen bo (rent ekonomiskt) utan oisolerad övervåning i detta hus. OK att mellanbjälklaget är bra isolerat men det är ju öppet i mitten (ryggåstaket).

Måste man spika igen dett "hål" på vintern?

För övrigt vad kostar en Kärngården NF 2010?

MVH
 
buffar på den här tråden lite då jag också är intressered av en kärngården, men antar att det skiljer i pris var man bygger i landet också...Någon som vet hur stora prisskillnader det kan vara? Själv vill jag bygga uppe i Boden...
 
Hej!
Vi är också intresserade av Kärngården. Har du Jenjoy fått nått pris från Myresjöhus om ni ska bygga i Boden?
 
Hej hej Pette99, nej vi har inte fått något svar alls. Jag har mailat dom några ggr men ingen respons tyvärr
 
Puffar upp tråden lite då vi också är lite intresserad av detta hus.
 
Hej Ashe! kul med fler som planerar bygga Kärngården. Hur långt har ni kommit i planering,,?
 
Vi har inte alls kommit långt. Vi har inte ens tomten klar ännu tyvärr. :(

Men vi har ändrat oss och kommer nog att bygga ett myresjö kornett, men vi vill ha fönster som på kärngårdens vardagsrumssida. Hoppas det går att förstå vad jag menar. ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.