Reglarna för att fästa gipsskivorna i. Vilket avstånd cc bör man ha, tänker på att taket sluttar.

(Via mobilen)
 
[ändrar mitt inlägg]

cc45 funkar, men rekommenderat att ändå köra med cc30.
 
Hej - tack för svar!

såvitt jag kan se av hantverkarnas pågående regling så är det 60 cc som gäller. Jag tycker det verkar "tunt" och vill kolla vad andra rekommenderar.
 
De rekommendationer jag fick (både här och av andra hantverkare) när jag inredde vinden är cc30 i tak men man kan gå upp till cc45 i snedtak och cc60 i vägg (cc30 i badrum). Blir nog svajigt med cc60 i snedtak.

Nån som kan kommentera om det stämmer?
 
Beror eventuellt lite på vad du menar med regling antar jag, om du menar reglar som bär upp det, eller om du menar glespanelen som man skruvar skivorna i.
 
hehe, bra fråga där... I mina inlägg har jag förmodat att det är gles som TS syftar till.
 
JOW skrev:
Beror eventuellt lite på vad du menar med regling antar jag, om du menar reglar som bär upp det, eller om du menar glespanelen som man skruvar skivorna i.
Jag menar reglarna man fäster gipsen i.
 
Ok, ja då har du fått svar på frågan :)
 
Jajjamän. Det här forumet är ju ovärderligt. Tack alla ni som tar er tid att svara.

Och jag blir så trött. Ska man behöva hålla på så här när man hyr in hantverkare? Spelar det nån roll om det är "polacker" eller inhemska? Mitt förtroende för hantverkare är väldigt lågt (förutom elektriker då, som alltid skött sig och varit duktiga).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.