Jätte snyggt , det kan ni verkligen vara nöjda med !! :)
 
Snyggt jobbat!!
Ser bara fint ut ,bra kombinering på färgvalen. ;)

 
Hej! Snyggt jobbat!

Vad är det för downlights som du fällt in i väggskåpsstommanra?
Har du byggt upp inuti eller hur har du gjort?

Martin
 
Douglas: Graniten blev lite dyrt att ha överallt, men är mer praktiskt än massiv ek. Det går snabbt att "slita in" eken så att det börjar synas lite ringar efter glas etc. och märken.

Fredrik93: Ja, vi letade länge innan vi hittade en silikon som hade samma färg som fogen till kaklet. Vi hade många provfogar av silikon som vi jämförde mot kakelfogen, när den var satt.
Blev dyr silikon (körde ett antal mil bara för att köpa två tuber), men vi blev jättenöjda. (Bostik Grå-vit "Bygg och Sanitet" tror jag den heter). I visst sken från spottarna reflekterar silikonfogen på annorlunda vis, därför kan det bli lite lustigt som på bilden med fruktskålen!

Chess: Fjärås

Lier: Kan inte ta åt mig, jag har mycket dåligt färgseende. (min sambo har bestämt det mesta)

apan: Svärfar är snickare (jag gjorde det inte). Han har inte borrat igenom, utan vi hittade en spot som inte hade så djupt inbyggnadsmått. Hålet för kabeln är borrad in i skivan bakifrån. 20 wattare som vi skall byta ut till 10 W.
 
Härligt!!

Jag har under det sista året blivit helfrälst på vita kök :)
Alltid lika roligt att se andras kök!!
 
Gillar svarta granit skivor, är det Nero Assoluto ni har?

// Git o Lars
 
Git o Lars Lindström skrev:
Gillar svarta granit skivor, är det Nero Assoluto ni har?

// Git o Lars

Nej, den har vi också tittat på. Det blev Star Galaxy i stället.
 
Gud vad fint :) Vad har ni för takhöjd? Jag är nämligen jättesugen på denna luckan och vill ha skåpen ända upp till taket. Jag tycker bara att de har hamnar för högt upp. Men när jag tittar på ert kök så ser det ju jättefint ut. Hur högt är utrymmet mellan golvskåpen och väggskåpen?
 
Jättefint!
Vi ska montera en likadan fläkt, just mellan två fönster mot ytterväggen. Så jag undrar givetvis om du har och vill dela med dej av bilder från monteringen av denna? (Om du fixade det själv)
Vi har endast en kort bit av röret som passerar vinden och funderar på att ansluta spiroröret direkt mot skorstensanslutningen.
/Ulle
 
Hejsan

Snyggt kök, vad har du för sockel?

MiHjo
 
suiva:
238 i takhöjd, 520 mm från bänkskiva till underkan överskåp

Misse_o_Mojje:
Tyvärr har jag inga bilder från monteringen av köksfläkten, svärfar gjorde det och jag stod under tiden troligvis i källaren och målade lister...

MiHjo:
Gick till vår lokala plåtslagare med angivna mått, rostfri plåt!
 
angående ringar och sånt på bänkskivan så finns det en olja som heter vaxolja som jag tycker är väldigt bra. Har den på matbordet och det blir en vaxliknande hinna på bordet. Bara att torka av :)
 
Vad är det för sorts kakel du har? Fabrikat och inköpsställe?
 
Snyggt kök Nonex!!!

Är på gång att sätta in Abstrakt också och såg era hantag som såg väldigt snygga ut.
Vad är det för hantag och var har ni köpt de?

MVH

Peter
 
Jättefint! Började montera mitt abstraktkök ikväll. Skulle gärna vilja veta vad det är för spottar du köpt. De måste ha extremt lågt inbyggnadsdjup. Var gömde du transformatorerna? jag antar att det är 12V-spottar.

Om du haft möjlighet, skulle du då ha satt väggskåpen högre? Jag har möjlighet att sätta dem 60cm över bänkskivan. Det blir luftigt men man ska nå också.

mvh
Christer
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.