Vinstället på bilderna, i IKEA-köket, tyckte jag var läckert. Var får man tag på det?
 
M@ZE skrev:
Fasting :

Är det 185cm kyl/frysar ni har ?
...
Nope 2-meters.

Men vad var skillnaden i % ??
10% billigare eller 50% billigare??

Said

31% billigare blev det när vi fått exakt likadana offerter från dem båda. Sen lyckades vi pruta ner priset i Falun ännu mer. Därefter steg det när vi bytte ut några detaljer mot finare saker och lade till lite .

Slutligen blev köket 30% billigare men med ett vitrinskåp, en del inredning i skåpen samt tjockare bänkskivor än vad offerten i Stockholm erbjöd.



 
Ojj 2 meter .. ARGH .. dom e dyra i Alu look :(
 
....billigare om man har en bror som inte gör annat än säljer vitvaror....
 
Ja vissa har det bra :)
 
En fråga till Fasting65:

Tror du att det blir billigare att köpa saker till ett nytt badrum utanför 08-området oxå?

Jag o frugan står i startgroparna för ett helt nytt badrum och vill ha det där lilla extra så det kanske lönar sig att kolla priser utanför stan??

Fint hus förresten, jag älskar funkis!

MVH

Patrik
 
Jag har ingen aning om hur badrumsbranchen fungerar - än. Vi har inte kommit dit i vårt bygge. Jag tror att det ofta handlar om kontakter. Stockholm är förvisso dyrt, typ 5 på en femgradig skala, men beroende på vad man letar efter så kan det finnas prispressade saker på de större byggvaruhusen i Sthlm.

Jag vet dock att Danmark har grymt lägre priser på vvs-material.
 
Vinstället köper man på designtorget (finns säkert i andra inredningsaffärer också).
 
ah, ja, man vill ju gärna inspirera lite, så här är mitt bidrag! ;)

riva.jpg
 
:D Den var bra!!! Jag hoppas vårat blir bättre än det! :p
 
Fasting65 skrev:
Jag har ingen aning om hur badrumsbranchen fungerar - än. Vi har inte kommit dit i vårt bygge. Jag tror att det ofta handlar om kontakter. Stockholm är förvisso dyrt, typ 5 på en femgradig skala, men beroende på vad man letar efter så kan det finnas prispressade saker på de större byggvaruhusen i Sthlm.

Jag vet dock att Danmark har grymt lägre priser på vvs-material.
Jag är bomsäker på att branschen innehåller en uppsjö av tillverkare som gör allting i SMÅ serier därav de otroligt grymma prisenra! En MDF-board för vårutrymmen kostar int especiellt mkt mera än en MDF-board som inte skall till våtutrymmen, men prislappen på skåp för badrum har en faktor 2 eller 5 jämfört med vanliga slkåp, och nånstans måste det ju komma ifårn. Kolla på Ikeas badrumsmöbler, det är ju som det fattas en nolla!
 
Fasting65 skrev:
på vår web finns lite bilder av vårt Tibrokök.
[länk]

När vi kollade priser så var det ju en herrans stor skillnad på VAR man fick offert - även från samma leverantör.

Därför åkte vi upp till Falun och köpte köket (bor i Stockholm). Prisskillnaden var så stor att jag knappt vågar berätta hur stor den blev.
 
Byggarinnan - du ville säga något...? Klicka på "modifiera" längst upp till höger på ditt inlägg så kan du lägga till text i ett redan publicerat inlägg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.