Hej har precis fått upp ett 2 vånings utbygge på huset och ska börja inomhus nu.

Vad ska jag använda för glespanel/reglar i innertaket på 1:a våningen?
Jag vill få upp spottar i taket och ovanför ska det bli ett badrum, så jag undrar om jag kan pressa upp pottorna i bjälklaget över och sätta vanlig glespanel 28x70 eller ska jag regla ner mer med en annan dimension för att inte inkräkta på bjälklaget över?

Bjälklaget över är 300cc 220mm reglar

Tycker ni att jag ska ta led,12v eller 230v halogen?? Dom två rummen detta berör är en entre hall och en tvättstuga.


Tacksam för tips
 
Är pottorna mer än 220 så måste du regla ner eller vad är problemet?

12 eller 230.... valet är enkelt 12V, ger mera ljus eller mindre värme. Tänk på att watt är alltid watt oavsett spänning.

Protte
 
Men i taket ovanför ska det ju vara isolering och rör ifrån badrummet mm. Man vill väl ogärna störa det bjälklaget utan regla ner undertill där all lyse mm för hallen dras i eller?

Ska jag bara regla med glespanel 28x70 i innertaket och pressa upp pottorna i isoleringen över?

Hur många spottar är lagom till en hall som är 4,5m x 2,5m
 
Robin_Andersson skrev:
Men i taket ovanför ska det ju vara isolering och rör ifrån badrummet mm. Man vill väl ogärna störa det bjälklaget utan regla ner undertill där all lyse mm för hallen dras i eller?

Ska jag bara regla med glespanel 28x70 i innertaket och pressa upp pottorna i isoleringen över?

Hur många spottar är lagom till en hall som är 4,5m x 2,5m
Du får skära upp plasten och isoleringen efter burken, sen trycker du upp burken och skruvar fast den i glespanelen sen tejpar du så att det blir tätt med plasten igen.

Annars får du bygga ner med en 70mm regel och sen 28*70 på där sen, för ja vet att de finns burkar till led som bygger 70 mm, då inkräktar du inte på bjälklaget ovanför
 
Ok men jag ska inte ha plast mellan våningarna. Bara på 2:a våning mot vinden.

Men 45x70 i 60cc och sedan glespanel 28x70 30cc kanske blir bra då kan jag ju ha vilka spottar som helst sedan:wow:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.