Vi har ett Arkitektens skiss 521 med pulpettak, spegelvänt och lite andra fönsterlösningar. Sen var vi tvungna att ta bort 10 kvm för att få bygglov (det var inte lätt). Det ligger i Järna, utanför Södertälje, 5 minuters promenad från golfbanan! ;D Till min mans stora glädje.

Om du skulle vilja se bilder kan du skicka ett direktmeddelande med epostadress så mailar jag.
 
Är det T-hus???

Jag har skickat min mail till dig nu.

Ser fram emot fina bilder...


Har ni funderat på att lägga ut bilder på en hemsida?

/Camilla
 
Visst är det TH. ;D
Nej, vi har ingen hemsida, tyvärr.
 
millface skrev:
Vad synd då att vi redan har betalat dom allt....

Vad har man för rättigheter då?

Kan de bara strunta i det rent juridiskt bara för att vi har varit dumma nog att betala dom?
De kan inte strunta i det rent juridiskt. Däremot måste de få skälig tid på sig eftersom det (om jag förstått det hela rätt?) varit de som orsakat att de int ekunde jobba enligt ursprunglig tidplan.

Hoppas måbga ser detta och tar det som en uppmaning att INTE betala allt förrän allt jobb är utfört och besiktat. (Det är INTE meningen som en förolämpning mot Er.) Money talks ...
 
Någon som vet hur man bär sig åt ifall man vid slutbesiktningen har fel som värderas mer än de pengar man har rätt att hålla inne?
 
Just så är det i det här fallet. Våra fel hade ändå varit mer värda en de 10%...

Sen har de ju redan haft tre månader på sig att göra sitt jobb.

Vattenläckan var i januari dagen innan slutbesiktningen.
I april kunde vi flytta in och då hade vi slutbesiktningen.

Alltså har de haft sina 3 månader på sig. Mer tid kan de väl inte begära eller?
 
Millface:
Hur går det för er, löser det sig?
 
Jo det har faktiskt löst sig tro det eller ej!

Vi har bråkat som galningar med Jasab och T-hus i förra veckan och nu gick de med på att vi skulle ta in en annan elektriker som kommer idag och imorgon och gör färdigt jobbet.

Han är superduktig och trevlig och gör ett bra jobb!

Vi har likaså fått ta in en ny VVS:are för den vi hade struntade i att ringa eller dyka upp så nu har han fått sparken av T-hus. Skönt att slippa Bengtssons VVS!!!

Tycker bara att det är konstigt att 50% av de hantverkare som T-hus har som samarbetspartners är helt värdelösa och inkompetenta?
 
Du bygger i Malmö/Helsingborg området, eller hur!?
Eftersom vår byggtekniker ska ner dit i september och reda upp deras problem vet jag att det är väldigt struligt där... Synd att det ska drabba kunden.

Skönt att det löst sig, det hjälper att tjata och stå på sig. Vårat värsta problem (se Strullistan) löste sig oxå igår. UNDERBART ;D Hoppas att jag aldrig behöver se den snickaren mer...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.