A
När jag ska skriva offerter eller när det är dags att förhandla priser i min egen firma brukar jag tänka på såna här och liknande diskussioner om hur hutlöst andra tar betalt. Det dövar mitt "samvete" en aning och så höjer jag mina egna priser mer än vad jag först hade tänkt och sen känns det ganska bra. ( Jag är inte hantverkare)
 
Aha, så nu kan vi skylla inflationen på hantverkarna också ...
 
Jag tog in en offert från Comfort och Ett annat ställer i Sollentuna, och vi valde utan tvekan det andra.
 
Legul, av eget intresse, vad heter den andra firman du tog in offert från?
Letar ju själv efter hantverkare till att renovera mitt kök, så alla tips och råd tas emot med glädje :rolleyes:
 
A
tallmilan skrev:
Aha, så nu kan vi skylla inflationen på hantverkarna också ...
Nej, det gäller inte bara hantverkare. Bilmekaniker, banker, matvaruaffärer och alla andra är också bra på att ta betalt så jag vill skylla inflationen på att allmänna prisnivån höjs... men vänta nu, det är ju precis det som är inflation. Ja då passar det ju bra att vi skyller på det då.
 
Hej
AcKyl
Jag tror att dom bara fixar badrum, Jag är inte hemma just nu, så jag har inte namnent i huvudet, men det är dom som har sin utställning i undervåningen i Blå Huset (Färg affären) borta vid skolan.
Dom var INTE billigast men dom gjorde ett kanon bra dushrum. Och höll tiden.....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.