Nån som kan rekommendera nåt bra märke/modell som inte kostar multum? Alt om man kan hitta några schyssta via nätet (inom EU helst). Det bär emot att lägga typ 3000spänn på två duschhanddukar och två hand-handdukar...

Jag pratar alltså om typ badlakan, tjock frotté som inte trådar/noppar/blir sjaviga efter ett par tvättar
 
Hej!
Jag köpte en hel uppsättning handdukar och badlakan i de högaktuella färgerna rött, orange och brunt från Vossen (http://www.vossen.de) när jag flyttade hemifrån 1979. Dessa har jag sedan använt dagligen, tvättat tusentals gånger, tumlat de senaste 20 åren. Inget slitage märks alls utom på ett badlakan som börjar bli skavt i kanten. Nu har ju färgerna också blivit moderna igen och handdukarna har inte ens blekts av tidens tand. Prisvärt! Fast dom var kanske inte billiga, jag minns inte längre...
Hälsn. Anneli
 
Det låter som bra grejer! Inte jättebilligt men om de håller så bra väljer jag hellre det framför det mesta andra skräpet jag kollat på hittills. Någon annan som har tips?
 
Hemmakatten
Jag har några badhanddukar och gästhanddukar jag köpt på Georg Jensen Damask i Köpenhamn för 8-9 år sedan. Fortfarande jättehärliga och ingen synbar skillnad. Däremot har nån handduk fastnat i nåt så att ett par trådar dragits ut.

edit: Såg att det numera finns en web shop, www.damask.dk
 
Redigerat:
Köpte två fina på Åhlens för något år sen. Kanon kvalite dock lite dyra.
Annars brukar det även finnas av bra kvalite på Gekås i Ullared. Nästan lika bra. men klart billigare.
 
D09
kolla ikea, passa på o käka köttnullemenyn för 16 kr :D
 
Startpunken om man vill ha bra handdukar är väl att dom är långfibriga typ Egyptisk bomull eller PIMA.

Därefter kan man ju välja färg o form o märke etc etc
 
Köpte en stor uppsättning Fieldcrest frotté när jag var i USA 1970 och kompletterade en del hemma i Sverige de första åren därefter. De var ganska dyra, jovisst. Nu har de börjat bli ganska slitna ...
 
dkp09 skrev:
kolla ikea, passa på o käka köttnullemenyn för 16 kr :D

köttnullemenyn ???
 
raveper skrev:
köttnullemenyn ???
Åtta st köttbullar.
 
Hemmakatten
En moderator borde definitivt radera de 5 senaste inläggen. Ibland blir man riktigt irriterad på töntiga inlägg här på forumet.:x
Ikea's handdukar håller givetvis inte den kvalité som trådskaparen är ute efter - och va fasiken har köttbullar med frågan att göra!?! :@

Gekås tror jag inte heller ett ögonblick på. Billigt skit och kvalité går liksom inte ihop.
 
Hemmakatten skrev:
En moderator borde definitivt radera de 5 senaste inläggen. Ibland blir man riktigt irriterad på töntiga inlägg här på forumet.:x
Ikea's handdukar håller givetvis inte den kvalité som trådskaparen är ute efter - och va fasiken har köttbullar med frågan att göra!?! :@

Gekås tror jag inte heller ett ögonblick på. Billigt skit och kvalité går liksom inte ihop.
Kan absolut inte hålla med om att gekås handukar skulle va skit. Det finns såklart billigt och dyrt även där. Och det trådskaparen var ute efter var ju inte de dyraste handdukarna direkt.
 
Hemmakatten skrev:
En moderator borde definitivt radera de 5 senaste inläggen. Ibland blir man riktigt irriterad på töntiga inlägg här på forumet.:x
Ikea's handdukar håller givetvis inte den kvalité som trådskaparen är ute efter - och va fasiken har köttbullar med frågan att göra!?! :@

Gekås tror jag inte heller ett ögonblick på. Billigt skit och kvalité går liksom inte ihop.
Låt oss härmed bevara dagens inlägg ovan.

Vilka otroligt kvalitativa åsikter denna normalt sett trovärdiga medlem bidrar med i detta fall.d^_^b

Vi alla ser ju att hemmakatten inte vet så mycket om bomullskvalitet eftersom han tex tycker att Egyptisk bomull o PIMA bomull är töntig okvalitet ;)

Att sedan gå vidare o påstå att bomullskvalitet hänger på inköpsställe är likväl detta ett ytterligare bevis på okunskap i ämnet.
 
Redigerat:
Hemmakatten
Hmm, när jag skrev inlägget så fanns det fler inlägg än vad som finns nu så några måste ha blivit bortplockade. Nimajneb och Yonnas inlägg är naturligtvis bra, men sedan började tråden spåra ur med en massa nonsens och det var dessa inlägg jag irriterade mig på.

Gekås är det möjligt, eller kanske troligt, att jag har fördomar mot, men jag kommer ändå aldrig att åka dit. Tycker det är ganska självklart att man i de flesta fall får det man betalar för och att ett lågprisvaruhus skulle råka ha god och beständig kvalité är i så fall bara ett undantag.

Jag har följt den här tråden och blev glad när jag såg att det var nya inlägg o tänkte att nu kommer det några fler tips och när jag öppnar så är det bara nonsens/skräpinlägg, så jag blev extra besviken och uttryckte det i mitt tidigare inlägg.
 
Himla Bambusa tycker jag är helt ok. Ingen aning om hur de håller efter 10 år men de är sköna och luddar inte.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.