Såg på "Expedition Storstädning" tror jag det heter på Kanal 5 i söndags och där tipsade dem och att spruta på raklödder på sin badrumsspegel, torka bort och på detta viset skulle det bli immfritt när man duschar!
Någon som vet om detta verkligen fungerar? Blir det inte kletigt och kladdigt på spegeln? Vill gärna veta lite mer innan jag ger mig på badrumsspegeln hemma ;D
 
De e bara o smeta på o testa.. i annat fall kan du ju bara putsa av den igen sen...
Avge gärna rapport om resultatet för oss som inte använder lödder vid rakningen..
 
Jag har testat (det var ett par år sedan) men jag körde med vanlig tvål.
Funkade perfekt. Hoppas bara att det inte var den s.k placeboeffekten som gjorde det ::)
 
fick en gång ett tips för att slippa imma på glasögonen när det är kallt ute o man kommer in. tipset var att smeta på vaselin ??? snacka om kladdigt. provade aldrig detta tips då jag var en aning skeptisk. Om det skulle funka på brillor så borde det funka på badrumsspegel oxå!
 
::) Eller en sådanhär:

Vindrutetorkare.gifr

:D :-/
 
Alla som spelat hockey på utomhusrink på 70-talet vet att man smetade in visiret med såpa, tvål, raklödder för att undvika imma - jag vill minnas att det funkade, eller i vart fall att man trodde att det funkade...
 
Och den som dyker vet att lite saliv på insidan av masken minskar imman...
;D ;D ;D

/ama
 
Det fungerar utmärkt med raklödder på spegeln. Ta inte för mycket bara...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.