Hej
Finns det någon bergvärmepump på marknaden som skickar ut värmen via luftsystem inte vattenburet alltså?
:S
 
Bergvärme jobbar bar mot vatten.
Du kan istalera fläkt konverktorer eller vatten batteri om du vill att vattnet i slutändan ska vara luft värme.
 
Hej.Funkar det verkligen med vattenbatteri?Har gjort en ny tråd då jag har stora problem med detta men hoppas att det går att lösa..
Tina
 
Vad som funkar beror ju på vad man är ute efter? varför ska det vara luft? har du luftburet värmesystem så är det ju vattenbatteri man ska ha.
 
Ute efter att få det varmt i mitt hus.Huset byggt -88 med Bacho ACJ.Satte in Thermias luft-vatten pump Atria 6 kw i fjol.Killen som satte in Acj:n -88 kom och satte in ett vattenbatteri så att systemet blev vattenburet.Lät ju enkelt o bra.Tyvärr funkar det inte.Värmen hänger i taket.Har nu hittat ett utbytessystem där det redan sitter ett vattenbatteri o fläkt.Verkar vara att fläkten inte orkar trycka ut värmen i huset.Hoppas det är så enkelt.Måste dock på något vis reda ut om detta verkligen funkar.Har krånglat i 15 månader nu.Tur jag har kakelugn annars hade vi frysit fast i soffan.Grejen är att min värmepump kör med flytande kondensering,detta verkar kunna ställa till det med framledningstemperaturer.Klart pumpen kan köra temp runt 55 grader men då ska det va redigt kallt ute.Den kör nästan hellt o hållet mot ute temperaturer.Har inomhusgivare oxå.
Tina
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.