Har fjärrvärme centralen nere i källaren och skulle gärna vilja ha en inomhusgivare på markplan(tycker yttergivaren är sådär) så jag undrar om det finns någon trådlös variant som klarar av att styra temperaturen på min fjärrvärmecentral så vi slipper en massa jobb med att dra kabel lång sträcka?
/
M:)
 
Frågan är om den styrning du har idag på din fjärrvärmecentral går att komplettera med inomhusgivare?
 
fjärrvärmecentralen installerades 2006 och ja den klarar en inomhusgivare :). Hittade inget
konkret på collectric´s hemsida?!..vad kan en trådlös givare av det slaget tänkas kosta?
/
M
 
Du får nog kolla med tillverkaren av centralen först så att du får en givare som passar
 
Kolla vad det är för en reglercentral som sitter monterad på din fjärrvärmehäck och återkom med det här så ska jag se om jag inte kan hitta något som passar till dig!
 
Hej, det är en danfoss ecl c100...
:)
/
M
 
upp***
 
finns det ngn givare?
 
Din central ska ha en PT1000 givare, dvs en motståndsgivare där resistansen varierar med tempen.
Dessa ansluter man med kabel mellan givare och central, hur tror du det skulle kunna funka trådlöst när inte regulatorn är avsedd för det på något sätt? Givetvis skulle det vara tekniskt möjligt med omvandlare i båda ändar men då säkert till ett orimligt pris.
 
Har kollat på Produal.se De har givare för ditt ändamål.
http://www.produal.se/content.php?m=2&s=23&lng=se

Tyvärr så är de 0-10VDC och inte Pt1000 som din reglercentral vill ha.
Jag hittar ingen omvandlare som passar från 0-10V till Pt1000
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.