ybu skrev:
Förvirrande att ha två skruvar istället för dubbelt så många? :rolleyes: ;)
Nej, det är det inte för att fyra skruvar är praxis på ROT-dosor. Så brukar det vara och så förväntar man sig att det ska vara. ;):cool:

//Patrik
 
Rikard Ågren skrev:
Är det många som väljer Plus apparaterna? Här på landet har jag inte sett till de ännu
Väljer å väljer.. Man måste ju demonstrera för kunderna vad som finns ;)

Jag har nyss bytt till Elko Plus uttag (med 1,5dosa) i efterhand i ett gammalt hus. Gick ganska bra att vålds-slita ut den gamla dosan, borra upp hålet med mallen som finns, och sätta dit 1,5 multidosor.

Tycker att Elko Plus uttagen som bara sticker ut typ 5mm från väggen är klart snyggast!
 
Rikard Ågren skrev:
Är det många som väljer Plus apparaterna? Här på landet har jag inte sett till de ännu
De är ju platta och diskreta men det går lika bra med solid, det är i princip samma konstruktion men vad skiljer de i pris? De svarta är fina.
Nackdelen är 1,5 dosan.
 
Redigerat:
Det är ju helt personligt vad man prioriterar. Jag skulle då aldrig betala den extra kostnaden, och skulle nog ha svårt att kränga det också :)
 
Elko Plus, där måste jag faktiskt erkänna att Elko har lyckats. De är snygga. :p

//Patrik
 
Har satt Elko Plus med både sten-ram, stålram, glasram osv som kostar massor! (inget man sätter i ett helt hus dock) så nog finns de folk som vill betala!

Gör man en fin relax/badrum för flera hundra tusen så kan man väl lägga några tusen extra på elen! Ni måste ju bli bättre försäljare :)

http://www.bjorksel.se/bilder/52-snygga-design-stroembrytare-och-uttag.html <-- Kombinationen i skiffer längst ner tror jag kostade ca 1000spänn
 
I en lägenhet kan man ju sätta lite dyrare strömställare...

//Patrik
 
Patrik_Hed skrev:
Så brukar det vara och så förväntar man sig att det ska vara. ;):cool:

//Patrik


Är vi inte lite unga för att börja gorma "så här har det alltid varit och det har då funkat hittills!"

Tänk om Henry Ford hade tänkt så! "Hästar dög åt mina föräldrar, vad ska en bil vara bra för?"

:cool:
 
  • Gilla
MaWa71
  • Laddar…
Bygga ett hus? Men vi brukar ju sova under kvistar, det har alltid funkat!

:wow::D

hahaha, jag jag är på dryghumör! Kul att kunna underhålla sig själv iaf så här på kvällskvisten.
 
ybu skrev:
Är vi inte lite unga för att börja gorma "så här har det alltid varit och det har då funkat hittills!"

Tänk om Henry Ford hade tänkt så! "Hästar dög åt mina föräldrar, vad ska en bil vara bra för?"

:cool:
Man är aldrig för ung för att vara gammal. (Logik, nej.) :cool:

//Patrik
 
Patrik_Hed skrev:
I en lägenhet kan man ju sätta lite dyrare strömställare...

//Patrik
Varför just i lägenhet? För att de är mindre antal?

Passar bra att ha snyggare designerbrytare/uttag i badrum/relax/kök osv.. Där man har snyggt kakel tex.

Vi ska börja se EL som en snygg inredningsdetalj, inte som något fult som man måste ha för funktion ;)
 
Rrrrr skrev:
Varför just i lägenhet? För att de är mindre antal?

Passar bra att ha snyggare designerbrytare/uttag i badrum/relax/kök osv.. Där man har snyggt kakel tex.

Vi ska börja se EL som en snygg inredningsdetalj, inte som något fult som man måste ha för funktion ;)
Ja, precis.

//Patrik
 
Rrrrr skrev:
Väljer å väljer.. Man måste ju demonstrera för kunderna vad som finns ;)

Jag har nyss bytt till Elko Plus uttag (med 1,5dosa) i efterhand i ett gammalt hus. Gick ganska bra att vålds-slita ut den gamla dosan, borra upp hålet med mallen som finns, och sätta dit 1,5 multidosor.

Tycker att Elko Plus uttagen som bara sticker ut typ 5mm från väggen är klart snyggast!
d^_^b jag fick göra likadant i vårat sovrum!
Och sedan Plus brytare med den blå ljusramen runt i alla sovrummen så ungarna lättare hittar sina brytare. Dessutom är det riktigt snyggt med de svarta uttagen/brytarna mot våran svart/antricit-färgade fondvägg.

Har t.o.m lyckats sälja in en del till kunder men det är svårt, det ska vara sådana som verkligen tänkt till på alla detaljer.
 
Jo! Svart Elko Plus med blå ljusram blir skitsnyggt i barnrum!
 
Rrrrr skrev:
Tycker att Elko Plus uttagen som bara sticker ut typ 5mm från väggen är klart snyggast!
Bara 5? Mina bygger 11 :O
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.