Hej!

Behöver hjälp! Ska vi lägga till en extra köksö i köket eller ska vi ha en bardiskvariant eller kanske en vanlig extra köksbänk som sitter fast med kortsidan i väggen?
Bardisk känns väldigt 70-tal eller??? Vet att det har kommit tillbaka starkt men är det bara en fluga? Använder man den efter några år och kan man verkligen ha en sådan istället för köksbord om man har småbarn?

/C
 
Det kanske finns någon där ute som även har något bra tips på kakel? Vi kommer att ha ekgolv och antagligen vitpigmenterade ekluckor med vita maskiner. Väggarna kommer ev att bli svagt cappucinofärgade. Sambon vill ha grått, jag lutar åt varma toner som går i beige och rödbrunt (svagt). Vet inte heller än vilken färg det blir på bänkskivan. Laminat är dock klart.

/C
 
charlotte73 skrev:
kan man verkligen ha en sådan istället för köksbord om man har småbarn?

/C
Mitt personliga svar är -Nej (fast "kan och kan" man kan väl eg. ha som man vill ;))
Däremot tycker jag att det är utmärkt att ha den som ett komplement fast barnen är "ganska" små, kravet blir ju att de klarar att klättra upp på en stol som är i bardiskhöjd ;) Har själv valt en köksö och är jättenöjd med den MEN tvingades jag att välja mellan köksbord och köksön så skulle ö´n få stryka på foten ;)

Om det passar bäst med en köksö eller en "halvö" är ju mycket beroende på hur köksplaneringen ser ut och ffa. hur stort köket är, en köksö kräver ju betydligt mer "friutrymme" runt om för att du ska kunna gå runt den.

//Christina.
 
charlotte73 skrev:
Det kanske finns någon där ute som även har något bra tips på kakel? Vi kommer att ha ekgolv och antagligen vitpigmenterade ekluckor med vita maskiner. Väggarna kommer ev att bli svagt cappucinofärgade. Sambon vill ha grått, jag lutar åt varma toner som går i beige och rödbrunt (svagt). Vet inte heller än vilken färg det blir på bänkskivan. Laminat är dock klart.

/C
Mitt råd är, "spika" köksinredningen allra först, välj sen bänkskiva och sen så tar du kaklet sist som "pricken över i"
Om du nu inte har sett nåt kakel som du bara "mååste" ha, då kanske du kan välja bänkskivan efter det, fast jag skulle välja bänkskiva först :)

MVH/Christina.
 
bygg en ö med hjul bra som serverings bord vid fest mm
 
Precis som byggimpert svarat här ovan så skulle inte jag heller välja en köksö eller en bardisk framför ett köksbord! Men finns det möjlighet till båda med gott om plast så skulle jag inte tveka! Är supernöjd med vår stora ö, men då har vi ett separat matrum intill.

Hur stort är köket?

Förslaget om en ö med hjul var läckert!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.