Tyresö
Var och gjorde ett jobb hos en privatkund och han visade mej sin extrautrustade skottkärra. Först trodde jag att han skämtade med mej, men det visade sej att det var en helt genialisk idé. Motordriven skottkärra, som man reglerar hastigheten med motsvarande en skruvdragaravtryckare som man sätter på ena skänkeln.

Det fungerar och motorn är superstark - riktigt djä#% stark.
Ett tips till alla er som kör mycket skottkärra på era kuperade tomter.

http://www.styrbjorn.se/

Ska själv extrautrusta min skottkärra till våren.......
 
Den kostar 5500 riksdaler. Tjena. Nog för att det kan vara tungt ibland men inte 5500kr tungt.
 
Vore lämpligt att ha när man kör in veden
 
Jag har kikat på den tidigare, riktigt smart. Jag har hopplös tomt, så man kanske skulle investera i en....
 
  • Gilla
Kjol
  • Laddar…
Låter som en given sak om man har ett stall med många hästar! Det blir rätt många vändor med skottkärran varje dag.
 
Min nya skottkärra har en 500CC och 4wd =)

Det har aldrig varit så kul att köra saker på tomten =)
 
  • Gilla
Kjol
  • Laddar…
Milkshaken
Vad är det för fel på vanliga benmuskler?
 
Eller får när batteriet är tomt
 
pr95 skrev:
Eller får när batteriet är tomt
Får som drar skottkärran när batteriet är slut. Smart! ;)
 
Är man ändå i stallet kan man ju lika gärna låta en häst dra skottkärran. Har man en arbetshäst behöver man inte göra någonting själv.
 
Tyresö
Rund_skruvad skrev:
[länk]
Om man har någon som fyller på så slipper man allt slit.

Det är ju en sån skottkärra jag behöver (vill ha), klart mycket bättre än mitt förslag.
Tänk en lördagkväll och man ska ta med sej några öl (hela skottkärran full) hem till grannen några 100 m bort.
Kan nog bli en intressant och händelserik hemresa på kvällen.
Min fru - som är nyktrast - kör, och jag ligger i flaket.
 
Jag undrar om elskottkärra - Ekeby verkar bara ha en enda
"Ekeby 90 Power" - som kostar cirkus 10 papp - jag kan iofs
tänka mig betala 10 papp - men då vill jag ha ngt större än
en Ekeby 90 ... snarare typ Ekebys största kärror - vad fin-
nes på marknaden i fråga om riktigt stora elskottkärror - inget
eller :) ?
 
Den motor som styrbjörn säljer är tänkt att användas till ekebys kärror. Jag har för mig att min kärra är är 120 liter eller så. Hör med killen som importerar grejorna på styrbjorn.se.
Jag ger honom betyget 5/5 för service och trevlighet. När jag beställde så kom han hem till mig samma eftermiddag och monterade på prylarna på min eketorpkärra. Jag fick problem med laddaren efter ett år och han hade inget emot att jag själv skruvade isär för att se om det gick att åtgärda. När det visade sig ha brunnit lite här o var så kom han förbi dagen efter med en ny laddare.
Motor o batteripaket har funkat bra. Kärran har fått gå jävligt tungt uppför en alldeles för brant backe. Andra sommaren lade ett av blybatterierna i lådan av och det bytte jag själv för 200:- (biltema).
Så om du redan har gymkort så rekommenderar jag styrbjörns grejer starkt.
///j
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.