Jag undrar om fler har problem med färgat vatten i sin egna borrade brunnar? Våran brunn är närmare 15 år och vattnet har inte varit riktigt bra någon gång. vi har rening men det hjälper inte. Det är ett fritidshus som är vinterbonat men vattnet används inte mycket vintertid. Kan någon hjälpa mig som haft samma problem men lyckts få bort färgen på vattnet, hur löste ni det?
jan
 
mörk fällning i form av mangan och järn eller får du grönt hår när du tvättar dig pga lågt ph?
 
Jag tror att färgningen av vattnet beror på humus, det är det som verkar vara svårast att få bort eller?
Har någon något bra alternativ som funkar
Jan
 
vad har du för rening nu? kolfilter ?
 
  • Gilla
candreas
  • Laddar…
Troligast är ditt problem att filtret har satt igen sig och det behöver antingen byta filter om du har mindre modell ( filter som sitter direkt på röret) , eller så måste du byta ut sanden om du har större modell. beror lite på vad du har för saker.
 
Jag har stort Aqua filter med luftning men inget kolfilter , hjälper det mot humus och fägat vatten?
Vattnet är tjänligt men inte klart!
Jan
 
Jag behöver veta mer ingående vad för typ av filter det är.
Är det ett kombifilter för avhärdning, järn och/eller humus? eller har du bara problem med humus?
Ett humusfilter med anjonmassa skulle säkert löst ditt problem
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.