Kom på att jag skulle vilja ha en liten lysdiod så jag ser när min pump i borrhålet går.
Finns det någon enkel lösning jag kan borra in och sätta i "kapslingen" till tryckvakten. Något litet som indikerar att pumpen går.
 
Kolla upp glimlampor istället!
 
Går att lösa med en lysdiod och strömbegränsande kondensator också . Billiga kinesiska LED-lampor brukar använda samma princip, men lyxar till det med helvågslikriktare så det inte flimrar så hemskt.
http://bwir.de/electronics-it/ledat230v
 
noa skrev:
har själv en sådan här
[länk]
för att se när laddomaten startar
(acktankarna står ej vid pannan)
Är det något jag kan skicka på ström direkt på eller vad krävs?

Vill ha något väldigt enkelt för under 100kr som jag bara kan koppla in rakt av.
 
suhagg
ja
230 volt
kostar 20-30 spänn
 
Rent tekniskt funkar det ofta bra att ta en lysdiod och seriekoppla med ett mostånd på 100k ohm, i praktiken så står man dock där med alla krångliga regler kring CE-märkning, "hembygge" o.s.v....

... frågan är var man befinner sig i regelverket med t.ex. en såndär panelmonterad grej från Conrad?
 
jag har satt min i en i locket på en kopplingsdosa som klarade djupet
 
Kom på att jag kanske kan sätta den i kapslingen där motorskyddet och automatsäkringarna sitter. Finns det någon modell som passar direkt på skenan i kapslingen tro? Hade ju sett lite proffsigare ut.
 
mulpac skrev:
Så kanske.
[länk]
Så vackert! Precis vad jag ville ha.
Tack.
 
Kolla på Schneiders Harmonyserie. Ahlsell säljer detta. 22 mm hål. Färg enligt eget val.
 
Den här tråden börjar i grundskolan nästa år ;)
 
  • Gilla
tommib
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.