Hej,

Har några fönsterfoder utomhus som glipar och tänkte då om det kunde gå att lägga igen med någon lämplig latexfog. Typ målarfog fast för utomhusbruk, för att sedan måla över denna och så att säga måla ihop det med fodret.

Anledningen är eg. inte av estetiska själ, utan pga att virket rört sig och lämnat en glipa som jag är rädd att det skall komma in vatten genom, då det är mellan just karm, dropplist och foder.


Är detta genomförbart eller klarar inte sådan fog av t.ex vatten/snö?


Tacksam för all feedback!

/Andreas
 
Jag drog i sådan fogar med Sikaflex AT Connection, polyretanfog som finns i diverse olika färger och som går att måla över.
 
Låter inte så dumt, var och handlade en tub på Beijer idag, ska testa lite senare på fönstren..
 
Eftersom det krävs några plusgrader vid användandet av latex utomhus har jag vid den här tiden på året först värmt området med en hårtork. Och latextuben ska naturligtvis inte vara kall.
 
Just nu varierar det mellan 1-5 plusgrader här i Gävle, ska testa på ett mindre område först för att se hur det blir..
 
Jag använder alltid Tremco:s lim och byggfog, den är grymt bra dock så kostar den 3gånger latexfogen men den håller bra
 
Jag betalade 98kr för Sikaflex AT-Connection på Beijer, tyckte det var ganska överkomligt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.