Status
Tråden går ej att kommentera.
För att återgå till TS fråga, igen: En "vanlig" htc Desire uppfyller alla krav i speclistan utom att vara byggd i metall. Däremot är den IMHO fullt tillräckligt tålig ändå. Desire HD ska vara ännu tåligare och har bättre skärm för dina behov, men gå till en butik och be att få känna på båda två, kolla på skärmarna och prova dem i fickan. Räkna med att få ha GPSen och WiFi avstängt större delen av tiden för att spara ström om du vill ha heldags batteritid med mycket prat utan att tilläggsladda lite i bilen eller på kontoret ibland. Iaf Desire laddar snabbt, så kan du fylla på lite ibland under dan så är det ingen fara alls.
 
Nackdelar med min Desire som jag upplevt:

- dräneras på batteri fortare än kvickt så fort man gör något,

- tappar kontakten med internet titt som tätt, ibland krävs hårdhandskar för att få igång den igen (om den hänger i webbläsaren), ibland omstart av applikation (t.ex. om den hänger i MSN Droid).

- tangentbord...måste vara trasigt för det blir inte alltid de meningar jag tänkt det skulle bli :rolleyes:
 
bonnier skrev:
- tappar kontakten med internet titt som tätt, ibland krävs hårdhandskar för att få igång den igen (om den hänger i webbläsaren), ibland omstart av applikation (t.ex. om den hänger i MSN Droid).
Har du Telenor? (Finns ju en lång tråd på Swedroid just om att det är problem med att det låser sig på "pil upp".)
 
Stämmer bra, Telenor...har inte kollat på Swedroid. Tur att man är på G att byta till Telia då (åtminstone i detta hänsende...). Tack för infon!
 
Telenor (och 3, de delar ju nät och har till stor del samma problem) ska såvitt jag förstått vara medvetna om problemet, men det är tydligen nåt som bara strular för folk med HTC-mobiler... Så det är inte säkert att felet ligger hos Telenor, det kan ligga hos HTC.
 
Nerre skrev:
Telenor (och 3, de delar ju nät och har till stor del samma problem) ska såvitt jag förstått vara medvetna om problemet, men det är tydligen nåt som bara strular för folk med HTC-mobiler... Så det är inte säkert att felet ligger hos Telenor, det kan ligga hos HTC.
Det troliga är väl att de inställningar som mobilen hämtar automatiskt från sin nätleverantör är felaktiga, dvs Telenor har fel inställningar på just HTC's mobiler. Jag kör HTC med Telia och det fungerar helt felfritt. Hade däremot lite problem med min Windows Mobile telefon och Telia så de kan ha motsvarande problem där.
 
Många som kör Android har ställt in inställningarna själv (eftersom Android såvitt jag förstått inte har stöd för att ta emot inställningar via SMS). Och det är inte så mycket inställningar som det går att göra fel på. Det fungerar ju också normalt största delen av tiden och låser sig bara ibland. Och det brukar räcka med ett vänta ett par minuter så funkar det igen. Och det handlar INTE om tappad förbindelse (telefonen tror att den har uppkoppling, men datat den skickar kommer inte iväg).

Så det är nån form av mismatch mellan HTC och Telenors (och även 3s) nät.
 
Milkshaken
Vill bara skjuta in för ordningens skull, att jag har i min Iphone 4 längst upp i vänstragaveln, ett 3,5 mm audiouttag, jag kör ofta radiostationer via Wifin med den, liksom handsfreen kopplas i den.... Jag kan föra över filer till och från iphonen utan att använda Itunes.... Således behövs inte programmet i den meningen... Jag kan inte förstå varför en del vill smutskasta en sån teknikpryl som Apples Iphone 4 är.... Som jag skrev tidigare , så har jag genomlevt det mesta i mobilväg och datorerväg.... Men aldrig varit så nöjd med något som just min Iphone4....
Om det är okunskap eller elakhet som vissa försöker smutskasta Iphone,,, det vet jag inte. men till TS så tycker jag iaf att du ska titta och pröva en IP 4..... det är en maskin som dom allra flesta användare av den är riktigt nöjd med....
Visst finns det en del som lyckats att spräcka sitt glas.... men det är i princip det enda som kan härledas som en svagare punkt.... I Övrigt inga standardfel, inga ofrivilliga hängningar el,dyl..... men men.... Gör som du vill, läs gärna igenom tester på IDG för att få lite mer proffesionell inblick i det hela utbudet som finns i Sverige vad gäller mobiler, smartphones och allt.....
 
Dom flesta andra är väl nöjda med vad dom har också, tror du inte? :)

Jag säger inte att iPhone inte är bra, men jag har heller inte råkat ut för att min Android hänger sig.
 
Som sagt åter till topic nu.
/Mats
Moderator
 
Jag har Nokia N97 vilket jag är skapligt nöjd med. (Framförallt tangentbordet).

N8 har ju det nya OS:et vilket jag har hört ska vara mycke bättre än de tidigare.

F.ö. så brukar jag nästan alltid vara trogen de märken och program jag använder.
T.ex. har jag bara använd Nokia-mobiler. Inne på min 6 Nokia nu. (7 med firmamobilen)
Har även alltid tyckt att de gjort snyggast mobiler.

//Patrik
 
Jag har också en N97 nu. Är rätt less Symbian! Blev iofs bättre efter några uppdateringar, men nu vill jag prova nåt annat!

Jag var inne å klämde på en HTC Desire HD igår. Känns bra i handen.. Jag kan hantera den bra med bara en hand (har iofs ganska stora händer).

Ska besöka min normale telefonleverantör imorrn och se om de har en hemma, annars blir det nog att beställa!
 
Skulle det inte komma ny HTC Sense? Med 8mp camera o 4" skärm? O riktig blixt?
 
Sense är det inte bara ett GUI (graphic user interface) ovanpå androiden? Det är väl ingen telefonmodell?
 
Så har jag också uppfattat det
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.