Hej !

Jag och min Sambo funderar skarpt på att bygga med Smålandsvillan. Vi hittat en tomt och snart är det nog dags att bestämma sig. Vi funderar på Villa Lammhult och är intresserade av om någon vänlig själ har fotografier på hur man har inrett övervåningen. Jag hade funderingar på att man kunde frilägga takbjälkarna så att man fick öppet nästan upp till nock. Vad tror Ni om det?
 
Jag tror inte att det går att få öpppet upp i nock.
Men fråga Smålandsvillan direkt på frågedelen i detta forum. De är ju med där numera.
 
Hej! Vi ska ha öppet till nock i vår takkupa på övervåningen.
 
Hallå Norpan

Vad har du för andra planer med Övervåningen?
 
Visst är det konstigt att ämnet försvann, var det inte foton på smålandsvilla som efterlystes... :p
 
Jo Göran, det var det som var syftet från början... Men som sagt det verkar spåra ur lite. Men du kanske kan hjälpa till att få ordning på tråden ? :)
 
Prolox skrev:
Jo Göran, det var det som var syftet från början... Men som sagt det verkar spåra ur lite. Men du kanske kan hjälpa till att få ordning på tråden ? :)
tyvärr så har jag inga bilder, medn det skulle vara kul att se, finns ju inte så många på deras hemsida..
 
OK. Vi får väl se vad som händer då Göran. Jag lovar att om jag kommer att bygga en Smålandsvilla, att personligen skicka dig bilder på en övervåning... Om inte annars får vi väl hoppas att en vänlig själ ger sig in i debatten med några bra länkar :)
 
Jag står i startgroparna med att inreda ö-våningen på stora Vimmerby och har därför samlat på mig en del bilder som tips och ledning. Det finns varianter av öppet upp till nock, eller bara i takkupan etc.

Intresserade ;D

meddela era e-mail adresser så skickar jag - men det sker inte direkt
 
Äntligen !!!!!

Tack för det. Du har fått ett direkt meddelande

/ Thomas
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.