Någon som har erfarenhet av blandare och tvättställ från IKEA?
Vi hittar inget kul hos byggarens badrumsprylar, men däremot på IKEA, men hur är kvalitetn?
 
Jag har i mitt kök en diskho och blandare från IKEA.
Det är relativt nya saker. ca 1 år. Inga problem, dock har jag hört att det inte finns reservdelar till IKEA's saker. Har dock inte kollat upp det.
 
Ingen erfarenhet själv. Men ett par vänner köpte blandare till toa som ganska snart började läcka m.m o det gick tydligen inte att åtgärda..
 
Hade redan på känn att just blandare kanske man skall akta sig för. Men tvättställ då? Den möbel vi tänker på har ett figursytt tvättställ som hade känts kul att ha, men inte om det inte tål något vidare

Anyone?
 
Jag fick rådet både av IKEA personal och hantverkare att undvika deras blandare då de inte håller måttet.

Tvättställen har jag dock inte hört något direkt om.

Tror det är väldigt svårt att misslyckas med tvättställen så det är nog inga problem.

Köp tvättstället på IKEA men satsa på en kvalitetsblandare istället.
Kan dock flagga upp en varning för HAFAs blandare med då de låter som in i h-e samt att godset spricker.
 
Köpte både tvättställ och blandare från IKEA.

Tvättstället är det inga problem med och kommer nog att hålla.
Blandaren fungerar bra, men jag förväntar mig inte att den kommer att hålla lika länge som en MA eller FMM.
Dessutom finns det inga reservdelar.
Jag resonerar som så att den får hålla så lnge det går, sedan köper man någon annan rolig modell på IKEA. (Ombyte förnöjer).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.