Hallå, såg en Skruvdragare som heter Milwaukee C12DD, den är med metalchuck och riktigt smidigt batteri som är inbyggt i handtagen med 1,5Ah, det verka vara en riktigt bra maskin till det priset jag hittade 1890:-, är det någon som vet något om det märket?

Thomas
 
Det är väl maskiner i samma liga som Bosch, AEG, Makita, Kress och liknande, dvs bra och hållbara maskiner.

Alltså inte något skräpmärke utan "riktiga" prylar.
 
Milwaukee = AEG
 
Det låter bra! finns det någon liknande maskin (med batteriet inbyggt på det sättet) på marknaden, hur är det med priset, jag har tittat på prisjakt och den här leverantören är billigare än vad dom var på prisjakt?
 
Nästan alla tillverkarna har modeller av den typen. Sök här på forumet efter "fjuttdragare" så får du några sidor med träffar att läsa igenom.
Vad det gäller priser så är import från UK eller Tyskland ett hett tips. Kolla den klistrade importtråden för UK, i Tyskland brukar Shop-Seltmann ha bra priser.

Välkommen till forumet...=)
 
För övrigt bör du inte tolka begreppet "fjuttdragare" som något negativt. Det har bara blivit att de benämnts så här på forumet.
 
Ja AEG och Milwaukee har ju säkert en del prylar gemensamt i sina batterimaskiner, men dom är ju inte direkt lika.

Det är väl samma ägare till AEG, Milwaukee och Ryobi va?


Det finns ju även fjuttdragare med batteri nedanför handtaget, inte lika kompakta men mycket skönare grepp på dom. Både Dewalt och Hitachi har sådana.
 
Tackar för det varma välkomnandet, Var fanns den klistrade importtråden någonstans till fjuttdragare?
 
Högst upp i denna forumsdel så finns det några klistrade trådar, dom är för alla möjliga elverktyg.
 
En klar fördel med li-ion fjuttdragarna är just att batteriet INTE sitter nedanför handtaget.
Sen så håller värmen från handen batteriet varmare under vintern vilket gör att man har mera kraft
 
Jag kollade in Englandslänken, det är en hundring billigare, men med tanken frakt samt eventuella garantiärenden känns det som att det är värt att köpa "Svenskt" Jag har helt klart fastnat för en sådan här fjuttdragare, Tänkvärt med var batteriet sitter för greppets skull, samtidigt är det bra med inbyggt batteri då man ibland hamnar i trängre utrymmen och skruva, då kan man hålla sig för skratt.
 
Milwaukee C12DD, är en mycket bra maskin. Jag har provat en del, och är mest nöjd med Milwaukee
 
Jag har nog bestämt mig för en sådan, har kollat in den på www.deltapro.nu som har bra pris på den, verkar vara en stark och smidig maskin. Vikten är viktig att ha i beaktan då den väger 1,05kg vilket inte är mycket.
 
Om det galler ev garantisaker sa vette tusan om en "enmanskonsultfirma" med 10 artiklar i sortimentet som Deltapro ar helt enkelt. Milwaukee ar inte helt etablerade i Sverige utan koncernen valjer att pusha AEG i Europa for dessa typer av produkter, darfor kan det vara svart att hitta riktigt bra priser.
Du bor aven kolla upp laddartyp o antalet batterier.

Maskinen ar sakert jattebra och har samma batterier som AEG vilket gor att du kan bygga vidare med AEG maskiner till den batteriserien (10.8V). Bosch, DeWalt o Makita har dock storre utbud.
Vill du gora en rivstart sa rader jag att titta pa Bosch Monsterpaket som kostar under 3k i Tyskland. Finns heta tradar runt denna.
 
Nej batterierna är inte lika.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.