vi håller på att bygga uterum på betongplatta och jag trodde att rännan där dörrarna ska glida var högre än de är. Hur får man då plats att lägga trädäck utan att kanten går över rännan? kan man ha väldigt låga reglar? brukar man ha nån papp eller nåt mellan reglarna och betongplattan?

Det är dessutom tänkt att ligga ett trädäck direkt i anslutning till uterummet, på altanen brevid. Går det att få att se ut som om trägolven är samma och hänger ihop liksom? gissar att de kommer få olika färg i allafall till slut eftersom utegolvet utsätts för väder och vind. Hur ser det ut med två olika trägolv brevid varandra..?
 
Redigerat:
Kan du höja rännan där dörrarna ska gå med en regel eller stålbalk?

Du ska definitivt ha något mellan reglarna och betongen. Takpapp borde gå bra. Är det i utedelen skyddar det dessutom betongen; är det i innedelen kan du lägga remsor.

Det är svårt att göra något åt att utedelen av govlet blir blekt med åren. Du ska ju olja den vartannat år eller så. Du kan ju alltid lasera den, men vänta något år så du ser vart färgen tar vägen.
 
Anna_H skrev:
De flesta brukar väl sätta skjutdörrarna trädäcket efter att det är färdigbyggt.
[länk]
Pappas altan för några år sedan. Inne ser det likadant ut fortfarande. Ute är det rätt svart numera eftersom han har oljat det, då suger det åt sig smuts. Personligen tycker jag det är snyggare med det silvergrå.
Ser ju trevligt ut. Lite OT kanske, men du vet inte möjligtvis fabrikatet på skjutdörrspartierna?
 
Nä, inte på rak arm, får rota i pappas gamla pärmar isåfall och se om jag hittar nåt kvitto.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.