Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Rikard Ågren skrev:
Jag hör fortfarande inte vad det är iTunes gör som är så dåligt?

Jag tycker att iTunes gör ett utmärkt jobb.
Det är nog själva grejjen att man är TVINGAD att använda just ITunes som e grejjen.. Är ju verkligen tur för dig då att just detta program faller just dig i smaken eftersom det är det enda man har att välja på :cool:

Smaken är som baken.. alla tycker olika.. därför borde de finnas valmöjligheter (som på alla(?) andra mobiler)
 
Milkshaken skrev:
Hehe.. Menar du allvar???
Ja.
Eller har en iFån följande:
Bra webläsare med Flashstöd
Standardkontakter (dvs 3,5mm audio och micro usb)
Minneskort-plats.
:S
 
A
Springare skrev:
Problemet är att man måste använda ett program :@
Filhantering använder också ett program. Vart vill du komma? 99% av iPhone-användare struntar i detta utan använder sina grejer istället för att administrera dem. Det är ett icke-problem.
 
Springare skrev:
Åter till vad TS vill veta.
iFån klarar inte av kraven.
Någon som inte håller med?
Majoriteten av användarna. De har inte hittat något fel eller avsaknad av funktion.
 
Rikard Ågren skrev:
Och exakt VAD i mina inlägg speglar detta religionsträsk du pratar om, annat än att jag personligen tycker att min iPhone är en fantastisk telefon som fyller mina behov?

Det är ju trevligt om vi kan hålla diskussionen på saklig nivå istället för att börja kasta paj på varandra.

Om man inte kan gå med på att det finns ett enda liten brist i den produkt man förordar så tycker jag nog att man står med minst ena benet i det klassiska religionsträsket. När flera lyfter fram att de anser att det är ett problem att man inte kan montera telefonens minneskort som en enhet i datorn utan måste använda iTunes så bemöts detta endast med att iTunes är så fantastiskt. :)

Mina pajer ligger kvar på bordet. Jag förhärligar inte heller Android utan anser exempelvis att Android Market suger rejält och att det är för många appar för Android som inte håller måttet och som kraschar i tid och otid.
 
Springare skrev:
Ja.
Eller har en iFån följande:
Bra webläsare med Flashstöd
Standardkontakter (dvs 3,5mm audio och micro usb)
Minneskort-plats.
:S
IFån? Talar vi om samma saker eller har du hittat någon billig Kina-kopia som du trodde var en iPhone?
- Bra webbläsare med Flashstöd? Hur får du ihop de egenskaperna? Både Adobe och MS hyllar HTML5.
- BridgeCo:s kontakt som Apple använder finns i snart en miljard exemplar "där ute" och kan hittas precis överallt. Snarare mer standard än micro-USB i dagsläget. 3,5 mm audio är ju inbyggt redan. Har du missat det?
- Minneskortplats? Till vadå?

Jag ifrågasätter starkt att du har använt en iPhone någon gång. Troligtvis var det den iFånen du har hittat. ;)
 
Springare skrev:
Ja.
Eller har en iFån följande:
Bra webläsare med Flashstöd
Standardkontakter (dvs 3,5mm audio och micro usb)
Minneskort-plats.
:S
3,5 mm audiokontakt har den faktiskt.
32 GB i min, vet inte om jag behöver ett litet fånigt minneskort ;)
 
Johan Gunverth skrev:
Filhantering använder också ett program. Vart vill du komma? 99% av iPhone-användare struntar i detta utan använder sina grejer istället för att administrera dem. Det är ett icke-problem.
Njae... För Mac-användare så är det kanske ett ickeprobem. Men om man enkelt vill tanka över något från sin mobil som exempelvis en nytagen bild, till en dator tillhörande en kollega, vän eller bekant så måste man först se till att den har iTunes installerat. Flera andra telefoner dyker upp som en flyttbar disk utan att man behöver installera något speciellt program.

iPhone ÄR en bra telefon, men den har sina begränsningar och i den här tråden är det många som retar sig på kravet av iTunes nu när problemet med multitasking äntligen är löst.
 
joflopp skrev:
...När flera lyfter fram att de anser att det är ett problem att man inte kan montera telefonens minneskort som en enhet i datorn utan måste använda iTunes så bemöts detta endast med att iTunes är så fantastiskt. :)
...
Den grundläggande orsaken till gnället om att man inte kan montera den som enhet, grundar sig i en hållning att man vill hantera sina mediafiler som just filer. Manuellt lägga filer i olika mappar och låta överliggande system läsa av och presentera detta. Den tiden har passerat för länge sedan, men många klänger sig kvar vid denna omoderna metod.
Sedan ett tiotal år är standardmetoden en XML-fil och en databas. Databasen är i princip en mapp som sorteras utifrån det överliggande systemet (t.ex. iTunes) med XML-filen som budbärare. Mycket effektivare filhantering i och med kan strunta i filerna och ägna sig åt sina media. Hålla på att plocka i mappar är gammaldags. Bättre att ha en skräddarsydd filhanterare/databas som t.ex. iTunes.

Dessutom är normala användare fullständigt ointresserade av filhantering.
 
Johan Gunverth skrev:
Den grundläggande orsaken till gnället om att man inte kan montera den som enhet, grundar sig i en hållning att man vill hantera sina mediafiler som just filer. Manuellt lägga filer i olika mappar och låta överliggande system läsa av och presentera detta. Den tiden har passerat för länge sedan, men många klänger sig kvar vid denna omoderna metod.
Sedan ett tiotal år är standardmetoden en XML-fil och en databas. Databasen är i princip en mapp som sorteras utifrån det överliggande systemet (t.ex. iTunes) med XML-filen som budbärare. Mycket effektivare filhantering i och med kan strunta i filerna och ägna sig åt sina media. Hålla på att plocka i mappar är gammaldags. Bättre att ha en skräddarsydd filhanterare/databas som t.ex. iTunes.

Dessutom är normala användare fullständigt ointresserade av filhantering.
Kan nog hända att många nöjer sig med Itunes.. Och de flesta Iphones användare använder förmodligen aldrig ens en filhanterare på sin dator.

Grejjen är att varför ska man bli TVINGAD att använda ITunes? Jag säger inte att Apple ska skrota ITunes, utan bara att öppna ögonen och inse att alla människor inte är lika.. De finns uppenbarligen de som vill kunna montera sin telefon som en usb-enhet. Varför ska man inte kunna göra detta då?
 
Kan man inte leva med iTunes får man välja en annan mobil eller snickra ihop en egen lösning. Apple kommer aldrig att släppa den biten av en rad anledningar.

För övrigt håller jag till fullo med Johan ang filhantering. Att manuellt sitta och bygga upp bibliotek av mappar för att organisera sina bilder och musik gjorde man på 90-talet. Jag har inte tid med sånt. Prylarna ska bara fungera

Angående din sambos problem med iphonen på flera datorer så beror det nog på att den bara kan synkas med en dator och ett iTunes konto, främst för att förhindra spridning av den musik hon köpt skulle jag tro. Kan ju vara ganska begränsande för vissa, men jag gissar att de sitter lite för mycket i knät på diverse skivbolag. Bilder, kontakter och andra saker ska dock gå att synka på flera ställen. Jag har aldrig provat plugga i telefonen i en PC, men har man ett bildinsamlingsprogram typ picasa så tror jag att den dyker upp som en kamera, men jag kan ha fel?
 
Det finns ett otal altrnativ till iTunes, t.ex. iPhone PC Suite. Googla och du skall finna! Många av dem är dock beroende av att iTunes är installlerat för att få aktiva drivrutiner. Det går dock att trixa till genom att döpa om itunes.exe till itunes.zip och sedan rota fram AppleMobileDeviceSupport.msi ur den.
 
0TYWl.jpg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.