Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Springare skrev:
...En iFån är dyr och för mycket låst.
Läs inte så mycket skvaller. ;)
 
SE xperia X10?
I mitt tycke en bra mobil.
 
Rrrrr skrev:
Nej det är inte samma med Micro-USB. Micro-USB är Standard = Finns överallt och är billigt. Man kan nästan räkna med att alla har en sådan sladd hemma. Jag har Micro USB till massa grejjer (följer med till USB-hubbar, mobiler (flera olika märken.. ALLA nya förutom Iphone) osv osv)

Vi har 8st mobiltelefoner på firman (eller egentligen fler då flera även har privata mobiler) och säkert minst lika många olika laddare och kablar för att koppla till datorn.

Jag kommer ALDRIG att köpa en ny mobiltelefon som inte följer standard! Varken privat eller till de anställda! Så förhoppningsvis så kommer vi att slippa alla dessa olika sorters laddare om några år...
Jag läste iPhone kommer att stödja Micro USB laddning i Europa någon gång nästa år på grund av kommande lagstiftning. Frågan är om det kommer en GSM/UMTS/CDMA hybrid som inkorporerar Micro USB eller om det dröjer till iPhone 5
 
Jag hör fortfarande inte vad det är iTunes gör som är så dåligt?

Jag tycker att iTunes gör ett utmärkt jobb.
 
Rikard Ågren skrev:
Jag hör fortfarande inte vad det är iTunes gör som är så dåligt?

Jag tycker att iTunes gör ett utmärkt jobb.
Du har tydligen använt programmet. :) Jag förstår inte heller vad som är problemet.
 
Milkshaken
Tja, jag som har varit mobilanvändare sedan -95, jag har använt dom flesta generationer som gått att använda, Många Nokior, några SE,, tidigare Ericksson, och alla möjliga som sagt... Men jag har aldrig varit så nöjd med en mobil som just med min IPhone4... Köpte den i Augusti.... Har telia,,,, jävla i min låda vad bra den funkar, aldrig några lagg, lagom snabb, och safari som bara lägger upp fräscha sidor hela tiden, utan knorr....

Detta med att Jailbreaka, det har jag inget behov av, det absolut mesta finns i App Store, och på Itunes...
Ja jag var oxå emot ITunes innan, för förr var det ett segt program som bara skulle ligga och blocka överallt....
Men nu.... Nejdå, det är riktigt smidigt, bra överblick och riktigt trovärdigt.... Imponerad faktiskt.... Sen att det går att köra dom flesta I-mac produkterna, det är ju ett stort plus, inte en massa extra applikationer att använda, inte en massa patchar hit o dit, utan ett program för allt, och att det dessutom går att både ladda och synka med det är ju för dom allra flesta fullt tillräckligt....

Jag har genom åren med datorer genomlidit Microsoftprodukter.... Och jag menar verkligen genomlidit.... Har även testat Ubuntu (Linux kärna) men jag kommer defenitivt köpa en Mac nästa ggn, för att få slut på alla konstiga lagg, alla extra-tjänster som måste igång för att köra ett program mm mm....
Jag tror och hoppas att Sverige och Svenskarna är mer mogna för Appleprodukter nu än dom var för några år sedan...
Stabilare grejer får man leta efter...
Inget ont om Linux, (Kärnan till android är ju Linux) men detta med öppen källkod, hur länge kommer det att funka egentligen? Allt blir ju bara mer o mer avancerat, hur går det med ansvaret i slutändan? nej....
Kör tryggt, kör apple.......
 
Min röst hamnar på HTC Desire, självklart av den enkla anledningen att jag har en själv och är alldeles tokkär i den! :)

Köpte ny mobil för ett par veckor sedan och hade då två krav som låg betydligt högre än allt annat - standardladdare och att den lägger sig som en extern hårddisk när man ansluter till datorn.
Varför?
Jo för att jag är alldeles för oorganiserad för att komma ihåg att ha med laddare överallt. Är man hos någon och har lågt batteri brukar det bara vara att stjäla kabeln från valfri elektrisk pryl en stund. Användarna av moderna lektelefoner i min bekantskapskrets går att räkna på ena handens fingrar så att räkna med att det ligger en appleladdare någonstans är att vara lite väl optimistisk.
Att jag vill att den skall lägga sig som en extern hårdisk beror på två orsaker, för det första så tycker jag om när det bara är att "dra och släppa". Precis som i min gamla mp3-spelare eller i min kamera. Jag har ingen aning om hur iTunes fungerar, det funkar säkert prima men att ens behöva ett speciellt program för det verkar klart onödigt.
Den andra orsaken är att just eftersom det finns få användare i min bekantskapskrets med sådana här telefoner - varför skulle de ha iTunes installerat? Varför skall de tvingas ladda ner något de inte behöver för att jag vill ha en kopia på något från deras dator?

Näe, fram för valfrihet med Android! :D
 
joflopp skrev:
några andra styrkor än att just handla musik ser jag inte med iTunes.
iTunes sköter detta när det gäller synkronisering och backup av iPhone:

SMS/MMS, adressbok (även Google och Yahoo), kalender (även Google tror jag?), epost, bokmärken, anteckningar, program, ringsignaler, musik, video, podcaster, böcker (inkl. pdf:er) och bilder. Allt med flertalet inställningar för hur och vad som ska synkas. Inget letande efter mappar och filer som ska dras och släpas en och en. Kryssa i vad som ska in så fixar programmet det.

Jag är inte så insatt i Android. Hur fungerar synkronisering och backup där?

Nä nu får det vara nog med teknik. Jag har en traktor ute på lägdan med punktering som behöver lite omvårdnad :)
 
Redigerat:
Tyvärr tycker jag att både Rikard och Johan har fastnad lite i det religionsträsk som lurar så snart man pratar om Apple och annat, oavsett om det är telefoner eller datorer. Att slå bort argumentet att man inte på tre sekunder kan mappa upp telefonen mot vilken dator som helst utan att behöva installera ett tilläggsprogram är i mina ögon inte direkt vidsynt.

Jag sa att jag personligen inte ser någon styrka hos iTunes mer än vid musikköp. Å andra sidan använder jag Spotify och på Android så kan den vara kvar i offlineläge även om telefonen är ansluten till WiFi. Just det, nu har ju Apple äntligen insett att det där med multitasking kanske inte är så dumt ändå, dvs att man inte behöver stänga ner Spotify för att kolla sin kalender eller läsa sina mail.d^_^b

Och nej, jag har inget emot Apple. Det ligger en iPhone på bordet (sambons) och någonstans ligger det dessutom en iPod Nano. Sambon har dock letat efter alternativ till iTunes då hon tycker att de datorer (PC) som hon installerar iTunes på beter sig knepigt. Funkar säkert bättre på Mac OS X.
 
Och exakt VAD i mina inlägg speglar detta religionsträsk du pratar om, annat än att jag personligen tycker att min iPhone är en fantastisk telefon som fyller mina behov?

Det är ju trevligt om vi kan hålla diskussionen på saklig nivå istället för att börja kasta paj på varandra.
 
jhenrikj skrev:
Desire HD har samma chassi...snabbare processor, mer minne ;=)
Sen när har Desire Aluminium Chassi?
 
Johan Gunverth skrev:
Du har tydligen använt programmet. :) Jag förstår inte heller vad som är problemet.
Problemet är att man måste använda ett program :@
 
Åter till vad TS vill veta.
iFån klarar inte av kraven.
Någon som inte håller med?
 
Milkshaken
Springare skrev:
Åter till vad TS vill veta.
iFån klarar inte av kraven.
Någon som inte håller med?
Hehe.. Menar du allvar???
 
Skulle va kul och se hur många av alla som spyr galla över iPhone som verkligen har haft en och inte bara baserar sin galla på vad andra säger är kasst..
Skulle också va kul att veta hur många av dessa som kör linux

Kan för övrigt säga att jag får inte använda annat än Win mobile och symbian på mitt jobb då android och iOS inte uppfyller de säkerhetskrav som vi har på mail, lotus samt vårt egna servicesystem
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.