Jag har en liten estetisk fundering, det är så att mitt hus står i en lutning som går längs långsidan av huset. Detta gör att panelen slutar nära marken på den ena sidan och ca 60-70 cm från marken på den andra, däremellan är det betonggrund.

Jag hade tänkt sätta stuprören längs knutarna, men frågan är hur jag skall göra på den sidan där det är 60-70 cm från panel till marken, ska jag sätta utkastaren (har ej markavlopp) där panelen slutar som det bli på andra sidan eller ska det gå ner längre, den kommer isåfall hänga fritt sista biten då panelen sitter en bit utanför grunden.

Några tankar ?


Generellt, hur högt från marken är normalt att sätta utkastaren, dvs avståndet från utkastaren till marken?
 
Utkastet måste sitta lågt, annars stänker det och väggen blir blöt.
 
okej, jag gör så att jag sätter ända ner sen gräver jag ner rör i marken i vår så jag får bort vattnet. Blir bäst så.
 
Ja, som Mathias säger,......så det här är för kort......

IMG_1355.jpg
 
"En bild säger mer än tusen ord....."
 
haha förlåt, jag kunde bara inte låta bli, men å andra sidan verkar det inte komma vatten ända fram till röret.............
 
Tyresö
Det där måste ju vara en skämtbild, man kan inte låta bli att skratta när man ser den!
 
Nja, mitt garage var på väg åt det hållet, inga rännor och nära till gräset.

Till TS Du får väl skarva dina rör med gula slangar man brukar skarva stuprör med, inge snyggt.
Markavlopp är klart bästa lösningen men annars så nära marken som det är praktiskt.

Protte
 
Tyresö skrev:
Det där måste ju vara en skämtbild, man kan inte låta bli att skratta när man ser den!
Nej ingen skämtbild, tog den för någon vecka sedan. Byggnaderna ligger längs med stationen i HÖÖR. Byggnaderna tillhör en större Byggshop som huserat här i många år. Har flyttat till andra lokaler då man gick ihop och bildade XL
 
Tyresö
saturnus skrev:
Nej ingen skämtbild, tog den för någon vecka sedan. Byggnaderna ligger längs med stationen i HÖÖR. Byggnaderna tillhör en större Byggshop som huserat här i många år. Har flyttat till andra lokaler då man gick ihop och bildade XL

Hahaha, jag skrattar fortfarande åt bilden ! Det ser ut som en skräckreklambild från Beckers målarfärg, där dom varnar för hur det går när man inte grundar ordentligt.
 
Tror Lindab skulle kunna använda den i sin hängränne-reklam också....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.