Blir det inte husarrest:wow:

Protte
 
O
Men som sagt tidigare, om man kopplar detta direkt på elförbrukningen så syns det inte mer än att du har en hög elräkning, nog får man installera en AC i ett nybyggt hus....
 
Jojje_63 skrev:
Jag förutsätter att du äger huset.
Svaret är nej.
Man kan väl dock få fängelse om man bryter sig in hos någon mitt i natten, stormar in i sovrummet där ägarna ligger i sängen och drar igång en varvvillig motorsåg som man gasar ordentligt med för att sen kunna såga sig igenom väggen för att montera värmepumpen som de inte alls beställt?

Så svaret på den generella frågan . om någon bara läser TS första inlägg, är väl både ja och nej.
 
Odjuret skrev:
Men som sagt tidigare, om man kopplar detta direkt på elförbrukningen så syns det inte mer än att du har en hög elräkning, nog får man installera en AC i ett nybyggt hus....
Det kommer på tal att alla värme/kyl källor ska ha egen mätare enligt BBR 16. Kopplar man dom utan mätare så... jag vet inte.
 
Pratade med BoVerket igen. Nu har dom läst på. Det blir inga påföljder. Byggnadsnämnderna ska vägra att godkänna byggnationer som ej uppfyller energikraven. Inom 24 mån skall alla som byggde efter 1 jan 2010 redovisa energiförbrukning. Har man förbrukat för mycket, får man förklara det skriftligt.
En utvärdering ska ske under 2013-15.
Sen blir lagen strängare.

Inga piskrapp. hehe
 
jaso skrev:
Man kan väl dock få fängelse om man bryter sig in hos någon mitt i natten, stormar in i sovrummet där ägarna ligger i sängen och drar igång en varvvillig motorsåg som man gasar ordentligt med för att sen kunna såga sig igenom väggen för att montera värmepumpen som de inte alls beställt?

Så svaret på den generella frågan . om någon bara läser TS första inlägg, är väl både ja och nej.
Att bryta sig in hos någon är alltid fängelse som påföljd.
Nu var det inte det han frågade.
 
Inte fängelse, men huset måste rivas.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.