Vi ska få leverans på vårt Eksjöhus nästa torsdag. De ska smälla upp och täta på 48 timmar.
Funderar lite på när det är läge att bjuda på taklagsfest? Jag kommer ju att vara där från och till under båda dagarna och är lite inne på att ta dit smörgåstårta, dricka, kaffe och kakor på fredagen till lunch, som för ett "job well done" typ...
Eller är det bättre att underhålla jobbarna med mat och dryck båda dagarna? Mig kvittar det, vill ju mest göra "rätt"... Vet inte riktigt vad det förväntas av mig, har aldrig byggt innan.
Någon som vet eller vill dela med sig av hur ni gjorde?
 
Har väl egentligen inget svar på din fråga, men en kollega till mig lämnar alltid dricks till personalen på restaurangen innan han beställer sin mat! Han är en generös typ och personalen blir alltid glada och sen får han ypperlig service under hela sitt restaurangbesök... Kanske kan vara lite samma sak här? Gör grabbarna nöjda så fort som möjligt?

(men jag vet inte, har aldrig byggt!)
 
Du sägertill gubbarna i förväg att du grejar smörgåstårtelunch på fredag så vet de att de kommer, så behöver man inte tänka på vad man ska ha med till lunch och man har nåt att se fram emot! lysande
 
Mat är alltid välkommet att bjuda på! Säg som sagt till innan så gubbarna slipper att ha matlåda med sig, brukar vara uppskattat så de slipper tänka på den. Kanske också läge att fråga om någon inte tål något? Finns inget värre när man blir bjuden på något halvtaskigt för då kan nog resultatet bli åt andra hållet:). Det spelar nog mindre roll vilken dag du bjuder för det är ändå i nära anslutning. Vi byggde ut företaget förra månaden och då bjöd vi på mat någon dag efteråt.
 
Vi bjöd gubbarna på pizza första dagen när de höll på att sätta upp huset, även lite dricka att ta med hem fick dem hem.
Hade inga problem med husbygget
 
48 timmar...låter som ett stort hus. Vi hade tätt hus på 13 timmar...Kanske tack vara att våra snickare fick smörgåstårta till lunch första dagen. En 12 bitars räckte precis lagom till 4 personer....
 
Man måste ju beställa en 4bitars och berätta att man ska ha den till ett gäng snickare så får man automatiskt en lämplig storlek!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.