Bra att dom fixade det igen då.

Jag skickade från Safemart via Jetcarrier, det blev några kronor billigare än alarmsystemstore.
 
Den firman såg verkligen trevlig ut :)
Läggs på minnet direkt
 
Hej,
Det räcker med seriekabeln.

/Daniel

Sent from my Nexus One using Tapatalk
 
jormah01 skrev:
För att programera ett DSC1864 via datorn krävs det då denna modul DSC IT-100 Data Interface Module?
[länk]
eller räcker det med DSC DSC-PCLINKSCW Programming Serial Cable?
[länk]
Som daniel redan skrivit så räcker det med PCLINK, jag köpte en sån men använde den inte för att programmera mitt 1864, det är rätt enkelt via manöverpanelen om man använder de "programming worksheet" som finns i manualen.
 
Och det är busenkelt att bygga en egen kabel om man vill. fyra trådar till larmet och en looptråd i dsub kontakten.
 
Men apporpå PC-link kabeln... Jag ska till att programmera mitt TL-250 kort som är ansluten i den kontakt som man sätter PC-link kabeln. Hur gör man då?? Kan man ansluta PC'n parallellt eller måste man koppla isär dem först och stänga ner larmet, ansluta kablen, boota upp larmet, programmera, stänga ner, ansluta TL-250'n igen och starta upp larmet? Verkar omständligt...
 
Magnetkontakter, finns det några snyggare än dessa GRI 100TWH Mini Surface Mount White Contact http://www.alarmsystemstore.com/Miniature-surface-mount-door-window-contact-p/singlegri%20100twh.htm. Tycker färgen ser lite äggulvit aktig (så som vit plast blir när den är några år gamal) och jag har 'mer' vita fönster.
Det finns en mkt tunn trådlös variant DSC EV DW4975 Vanishing Wireless Door Window Transmitter
http://www.alarmsystemstore.com/DSC-EV-DW4975-Vanishing-Wireless-Transmitter-p/dsc ev dw4975.htm. Någon som har de idag och tycker den funkar och ser bra ut?

Jag har har förstått att rekomendationen är att montera med dubbelbalansering för magnetkontakter men i båda ovanstående kan det monteras ett motstånd i dem? Kan inte se något på alarmsystem.com hemsidan som indikera det.
 
Kollade igenom DSC's produktkatalog för 2011 och där finns en TL260GS som är ny is sortimentet. Om jag förstår det så är det en kombination av både GSM/GPRS och Internet modul. Kan inte utläsa om GSM delen är endast som backup eller om man kan styra så den skickar sms vid olika larm.

Finns ju Dualtech RC60SMS (GSM) som en del använder och den funktionalitet den erbjuder ser bra ut ... dock var kan man beställa den? Hittar ingen återförsäljare via google utan endast grossisten. Någon som har en bra leverantör? Pris, fann den i Finland för >400 Euro och det tycker jag verkar dyrt. Om den kostar så mkt finns det ett bra alternativ som kan skicka olika typer av sms beroende på elavbrott, inbrott, etc?
 
Wireless kontakter går ju via radio så inget behov av motstånd i dem.
Motstånden är ju till för att göra litet surt för killen med avbitaren :)

Dessutom får man se upp lite iom att vi har två radiostandarder i Europa. Både 868 Mhz och 433.
USA kör enbart 433.
Sen vet jag inte om Europeiska och US 433 prylar är kompatibla med varandra.
 
mats_o skrev:
Wireless kontakter går ju via radio så inget behov av motstånd i dem.
Motstånden är ju till för att göra litet surt för killen med avbitaren :)
.
:blushing:d^_^b ja ibland så undrar man vad som finns mellan öronen på en, du har så rätt så!
 
mats_o skrev:
Dessutom får man se upp lite iom att vi har två radiostandarder i Europa. Både 868 Mhz och 433.
USA kör enbart 433.
Sen vet jag inte om Europeiska och US 433 prylar är kompatibla med varandra.
Det är dom inte. Det har jag bittert fått erfara....
 
Rena skrev:
Det är dom inte. Det har jag bittert fått erfara....
OK, mina radiotaggar från USA var i vart fall CE-märkta?!
 
mexitegel skrev:
OK, mina radiotaggar från USA var i vart fall CE-märkta?!

Ja det är möjligt, men NA-versionen funkar inte med EU-versionen. Har en svensk central och MAP, men det funkade inte med NA-versionen av deras magnetkontakter.
 
Rena:
Vad var det för kontakter du köpte?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.