Hej,

Jag tänkte köpa ett ett antal byggsäckar ála bigbag för att forsla löv och annat till tippen. Dock slipper jag gärna stora loggor (bigbag) odyl. Vet någon var man kan köpa dessa utan tryck och liknande?

Hittade ett företag som tillvekar dessa men de säljer inte mindre än 50 st åt gången
http://www.safesack.se/4-loop-corner.htm

/Bo
 
Gruppköp?
 
Lite nyfiken här men vad spelar det för roll hur säckarna ser ut för att köra löv till tippen? Min stilkänsla kanske inte är den bästa men jag skulle nog inte bry mig...
 
Nej, det spelar egentligen ingen jätteroll. Mest att jag köper hellre billigare anonyma än låter 10 säckar stå på tomten och gör gratis reklam för bigbag.

Pirrsäck kostar 75 kr på K-rauta och 150 kr för 1 kubiks. Tänkte köpa en 10-15 små + några större och då blir det ju några kronor.
 
Tyresö
Annars köper man en billig Biltema-pressenning i passande storlek, som man krattar upp löven på. Därefter "knyter" man ihop alla hörnen (och ev. några kantöljetter) med en strips (buntband).

Då har man en "säck" som man kan kasta upp på släpen. Pressenningen kan därefter fungera som pressenning eller som en ny "säck".
 
Köpte på Granngården i våras! Vita, och tror att jag gav en hundring stycket! Inget tryck alls...
 
Det kan man absolut. Men jag gillar när det är kvalitetslösningar, inte en temporär fixar grej. Inte menat som diss :)

Här hittade jag en annan tillverkare. Men inte billigare (helt klart är billigare det stora argumentet förutom funktion )
http://www.accon.se/Produkter/Storsaeckar
 
Ovanstående som svar till Tyresö, så det inte misstolkas.
 
Tack. Kollar granngården. Lite dyrt sa den snikne.
 
Gäller o ha en stooooor tomt och massssor med träd om man ska fylla ett par bigbag's :)
 
De kommer gå åt kan jag tala om. 2000 m2 tomt + träd = hittils 40 st 125 liters säckar. Och en hel del kvar.
 
W
Följer denna tråden med stortintresse då jag oxo är på jakt efter sådanna här säckar. Har tidigare kört med press som jag släpa till ett ställe på tomten och dumpat alla löv där men det börjar bli fullt och fult för det ruttnar för långsamt (ek löv enbart). Har ca 7000 kvm med massa ekar så det brukar bli en hel del löv. Ska oxo titta på granngården på lunchen och se om de har något vettigt.
 
Wester skrev:
Ska oxo titta på granngården på lunchen och se om de har något vettigt.
Du kan inte dumpa löven på granngården någon mörk natt...d^_^b:wow:
 
Alfredo skrev:
Du kan inte dumpa löven på granngården någon mörk natt...d^_^b:wow:
hehehe... oj det blåste visst inatt... ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.