Tätskikt i taket låter väl lite överdrivet?
 
B
pl limmet har jag för mig är ett tremco lim.
 
Fäste min spegel med dubbelhäftande tejp i mängder. Sitter fortfarande som berget.
 
Jag brukar köra PL400 till det mesta.. och det mesta sitter kvar ;)
 
sled skrev:
Jag brukar köra PL400 till det mesta.. och det mesta sitter kvar ;)
Jag me, allt sitter faktiskt kvar d^_^b men sånt som kanske ska tas bort igen skruvar jag som sagt
 
Tätskikt i taket?
 
Jag har sett reklam för ett lim, (eller om det är någon slags dubbelhäftande tejp?) som man fäster upp prylar med, speciellt för badrum.. När man vill ha ner grejerna igen så värmer man på grejen/limmet och då släpper det.

Alltså ett avancerat lim som inte klibbar när det blir varmt.

Någon som vet vad det heter och var det finns?
 
Jag satte upp flera hängare med ganska stora plattor med en mycket stark dubbelhäftande tejp. Trodde det var idiotsäkert men även detta lossnade. fick krypa till korset och borra genom tätskiktet. Köpte plastpluggar som var (nästan) helgjutna och satte silikon innan pluggen och i pluggen.
 
Hus och hems tävling. se bidrag 7. Vilken skandal. Annars var tipsen i länken intressanta.
 
tänk på att limma i ränder, I I I I
ungefär så så att luften kommer och att limmet torkarbra.
 
storkarp skrev:
Hus och hems tävling. se bidrag 7. Vilken skandal. Annars var tipsen i länken intressanta.
Är inte med alls, det är väl trevligare att se en byrå än ett element? Dessutom tyckte jag att det var skitfint med parketten i taket! Praktiskt? Det vette tusan men snyggt!
 
Var försiktiga om ni limmar direkt på spegelns baksida då en del limmer & silikon tränger igenom spegelskiktet och man får en stor svart fläck där limmet applicerats. Själv har jag provat ett nytt lim som jag har varit väldigt nöjd med. Jag limmade upp mina duschväggar (profilerna) med detta också och det sitter som berg. Det fina med detta lim är att det går att ta bort också om man nu gör fel eller ångrar sig.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.