Hej,

Är det någon som köpt Ikea´s inbyggnads espresso och kan ge ett omdöme?

/Ola
 
Nix, men jag har provat. Det är en leksaksmaskin, köp ej om ni är finsmakare. Vill ni däremot ha en snygg pryl att titta på så är det en annan sak.
 
Hej,

Tackar för ditt omdöme:)

Är det någon som är nöjd med sin?

/Ola
 
Hej,

Är ett inköp av ett annat märke motiverat med tanke på att de kostar 10 tusen?

Ola
 
Köp en panna som du ställer på spisen och KOKkaffe så får du gott kaffe istället för det dära avkoket! Är du en äkta hårding silar du sumpen mellan tändena annars kan man köpa en sil för upphällning också. Kostnad c:a 200 spänn totalt.

P.S. det tar ett tag att koka in pannan, häll på lite vatten och låt sumpen stå kvar i pannan till nästa gång, gör inte misstaget att dricka detta dock ;)
 
Tack så mycket för ditt sakliga svar. Jag ska ta det till mig och lägga upp din recension för min fru när jag ska lobba för en inbyggd espessomaskin. Det blir nog lyckat:x

Är det någon som har några seriösa svar så får ni gärna hjälpa mig.

/Ola
 
Regga dig på http://www.riktigtkaffe.se/. Där debatteras kaffefrågor friskt, vilka maskiner som gör bra espresso mm.

Själv så har jag en Rancilio Silva, med kvarn Rancilio Rocky. Köpte detta som ett paket för 7000:-
 
Consensus skrev:
Nix, men jag har provat. Det är en leksaksmaskin, köp ej om ni är finsmakare. Vill ni däremot ha en snygg pryl att titta på så är det en annan sak.
Fullständigt korrekt.
Är man beredd att lägga tio loppor på något som bara ser snyggt ut men presterar undermåligt kaffe så kan man ju slå till på ikea.
Om man däremot är intresserad av gott kaffe, så får man till och med vassare utrustning än Silvia och Rocky för tio tusen.
Då kan man med lite övning få fram kaffe som spöar de allra flesta fiken i stockholm.
Plus att man får visa sig på styva linan.;)
Plus att man får leka med tekniska prylar.
 
Hej,

Det är helt rätt maskin du syftar på.

Ola
 
Det är en okej men inte mer espressobryggare
Dock 5 års garanti och det är ju bra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.