Tänkte höra om någon har en lösning.
I mitt badrum så har jag en vanlig golvbrunn i duschen. Det luktar illa ifrån den. Självklart har jag rengjort den men så fort man duschat en gång och den får stå en dag då börjar det lukta igen. När jag har tagit bort vattenlåset och håller handen över så drar det ifrån brunnen, antar att de är den vinden som drar upp den dåliga lukten. Ska det vara så? Bör jag byta vattenlås? Eller någon annan lösning?

Tack på förhand för svar, vill inte ha ett illaluktande badrum
 
det skall inte vara så att det luktar ur ett väl fungerande vattenlås sluter det tätt överallt? brukar finnas en o ringspackning i vattenlåset finns den?är den sönder? kolla detta!annars får du nog byta vatten låset.
 
Jonastostared skrev:
det skall inte vara så att det luktar ur ett väl fungerande vattenlås sluter det tätt överallt? brukar finnas en o ringspackning i vattenlåset finns den?är den sönder? kolla detta!annars får du nog byta vatten låset.
Tror det blir en sväng till bygghandeln i morgon och köper ett nytt vattenlås. Så hoppas jag på bättring.

:)
 
Kolla så att vattenlåset sitter rätt. Minntsa lilla glipa som gör att oringen inte tätar gör att det
kommer upp mindre goa odörer
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.