Satt precis och läste i tråden med byggmaterial som ihandlas ifrån Polen. Det verkar ju extremt billigt på vissa grejer!
Ngn här som har erfarenhet att handla verktyg därifrån? Nu tänker jag mer på lite mer proffsmärken (Festool, Bosch Blå osv)

Ha re å GodJul på Eder
 
När vi var över så fanns det Blå Bosch, DeWalt och så vidare i Polen. Nu skrev jag inte ner priserna på dessa utan jag köpte Gröna Bosch och dessa var mellan 30 och 50 procent billigare än här hemma.

Några priser skrev jag dock ner:

Metabo BST 12 Euro 1590:-sek
AEG Best 12x 1560:-sek
Bosch PSR 1440 495:-sek (640:- m 2batterier)
Makita 220v skruvdragare 1600:-
Bosch PBH 160R 800:-
Bosch PKS66 1600:-
Bosch PKS46 880:-
Makita 5603R 1860:-
DeWalt DW914 1980:-
DeWalt DW954K2 1600:-
Hitachi DS 12DVF 1200:-
Makita UC 4010A 1350:-
Makita DCS34 1580:-

Vassego! :)

 
När går nästa båt/plan/bil/cykel/promenad till Polen som inkluderar släpvagn?? :D

Det var bra priser... och du köpte en Bosch Grön... ??? Varför inte en polsk Bosch Blå till samma pris som en svensk Bosch Grön.

 
Jag har för många "måsten" på min inköpslista och därför är jag tvungen att sänka mina krav en aning......jag tror dock att en grön Bosch duger till ett husbygge utan att säga upp sig. :) (det mesta spikas ändå med spikpistol och den beställde jag från www.toolsplus.com
 
Hej

Njae skulle jag börja om...dvs nästa hus.. så skulle jag satsa mer på maskinerna. Min gröna skruvdragar bosch sjunger nog på sista versen efter skruvningen av golvspån. Men nu skruvar jag gips men det klarar ju vilken ÖB-maskin som helst.
 
Jesca_J:
Var i Polen handlade ni? Känner nämligen en polack som åker ner 2-3 gågner i månaden...

 
Gdansk och Gdynia, på de stora byggvaruhusen.
 
Hej!

Jag har följt div. trådar om att köpa material och verktyg från Polen och har nu en liten fråga, har läst att i Polen har man en annan utformning på jordade kontakter (3 piggar). Hur har ni som har köpt maskiner i Polen löst det med dessa kontakter?
 
Proppen på maskinen ser likadan ut som den svenska, det är det jordade uttaget på väggen som har en pigg extra, den piggen passar i ett hål som de flesta (även svenska) jordade sladdkontakter har.

Jag har själv köpt maskiner i Polen som passar perfekt i svenska vägguttag. :)
 
Jag åker ner till polen vid ett par tillfällen under våren, min bror och jag skall nämligen bygga var sitt hus och har sett fördelarna med prissättningen där nere..
Är det någon som vill beställa något så hör av er. ;D ;D

v_rod66@yahoo.se
 
Satt precis och jmf priser på Festools olika sajter.
En sticksåg i USA kostar 1749:- och samma sticksåg kostar i Europa 2645:-. Vet att i USA kör dom 110V och annan Hz men det är ju en ganska stor prisskillnad.

 
Varför inte passa på att kolla in blocket.se eller varför inte tradera.com. Jag har köpt 2 Hilti maskiner (Te 5 och en Te 705) och en Festool Duplex på blocket. Kanon maskiner till en "liten" peng.
Nu har jag sån tur att jag lärt känna en säljare på Festool, så nu köper jag ännu billigare än på blocket och dessutom knappt använda maskiner, men överväg att kolla in på dessa sidor innan ni köper från "Staterna" och får bekymmer med Trafors, eftersom dom kör på 110 samt 115 V och en annan Hz.
/Zajter
 
Jag vet inte vad andra märken tar men Makita tar 50-60Hz på de maskiner jag sett i USA där spec funnits.

Så jag funderar allvarligt på att skaffa en biffig mellantrafo, utifall man hittar någe kul 8)
 
Zajter: Fan varför råkar jag aldrig ut för ngt sådant. Känner ingen av betydelse :-D Undrar om man får många vänner om man jobbar som säljare på Festools?
Ska börja ett nytt jobb om 1 vecka och tydligen ska det ligga 100 meter från ett Festools kontor, så man ska kanske springa dit bort på rasterna och banka på rutan.
 
Jag vet att på tex bosch skruvdragare och vissa andra märkesverktyg så är det upp till halva priset och kanske lite ytterligare än så...
Men allt är inte billigare, inte så mycket att det lönar sig att åka, därför är det viktigt att kolla priser i förväg om man inte vill åka på en nit.
Skall åka ner om ett par veckor med en lastbil, så är det någon som behöver något så..... ::)
v_rod66@yahoo.se
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.