Vad har ni för erfarenheter eller förslag på att bygga till i vinkel. Ursprungshuset är ett litet torp (parstuga, en plan). Vi behöver bygga ut det ganska rejält, minst två sovrum plus allrum. Kvadratmässigt är jag inte säker på hur mycket det rör sig om... Än så länge är vi bara i "drömma/planera så smått" stadiet men jag är nyfiken på vilka olika lösningar som finns. Jag tittar gärna på bilder och ritningar om någon vill dela med sig :rolleyes:
Byggnadsvård är alltid intressant och värt att beakta men i det här fallet är nog det mesta redan förstört, så det kommer inte vara prio ett för vår del.
Tack på förhand!
 
www.jogarsrud.se kan du se min tillbyggnad i vinkel. Kan kanske vara svårt att få en helhetsuppfattning av bygget... Jag är super nöjd med planlösningen. Tillbyggt i ettochetthalvt plan. V-rum och ett sovrum nere och tre mindre barnrum uppe. Hade lite hjälp av arkitekt för att få till planlösning och det estetiska.
 
Wow! Vilket jobb du har gjort. Nu ska här läsas artiklar och kolla bilder :) Tack!
Skulle det se konstigt ut med en tillbyggnad som är högre än den ursprungliga?? Det lilla huset är ju bara enplan och det går ju åt så mycket mer yta för att bygga flera rum då *tänker högt*...
Jag ser framför mig ett allrum öppet till nock och två sovrum med ett "kontor"/gästrum över. Lite som ett loft. Men frågan är som sagt om det skulle se knas ut.
 
Tack till dig oxå FarsanSeger, mera matnyttigt att läsa och kolla på :) Jag sätter igång direkt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.