Hej, jag ska lägga klinkers i hallen (3.5 kvm) med vattenburen golvvärme (12 mm slang). Underlaget är träbjälklag (cc 30) med 22 mm spånskiva och jag ska lägga 2.5mm armeringsnät och fylla upp med ca 25mm fiberförstärkt flytspackel (från LIP).

Över till frågeställningen; innan jag gjuter in slangen vill jag låta rörmokaren koppla upp och provköra systemet så det inte finns några läckor. Innan jag lägger ut armeringsnätet och slangen behöver jag behandla med primer men vad jag förstått ska det helst inte gå för lång tid mellan det att primern torkat och man spacklar. Problemet är att det kommer ju alltid ta lite tid att lägga ut nät, fästa slang och sedan vänta på rörmokarn plus att man kommer vara tvungen att gå runt uppe på det primade golvet när man gör dessa saker. Hur stor roll spelar detta eller hur löser jag det bäst?
 
Redigerat:
Inga bekymmer. Prima noga och framför allt låt det torka ordentligt. Finns det håligheter där spacklet kan rinna in, täta innan armering. Mkt lättare. Fixa sedan armering etc. Det är faktiskt inte krav på att hoppa omkring på nyprimade golv med skitiga skor etc. När det är färdigt, dammsug noga ----> spackla.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.