Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Då min förra tv plötsligt gav upp inhandlade jag en ny och allt funkade bra, tills jag slog på taklampan och tv'n startade om snabbt, bilden försvinner i tre sekunder. Ganska jobbigt kändes det får jag väl erkänna.

Jag har ny el i hela huset och vardagsrummet sitter på en egen säkring (antar jag). Ström går till takdosan och delas sedan ut på uttagen i rummet. Jag har bytt kablar, grendosor och kollat över kopplingar. Jag har tryckdimmer på takarmaturen (4x60w glödlampa) och dimmern sitter i takdosan. Det känns på något sätt som att dimmern är inblandad i detta. Jag har testat att belasta andra uttag i rummet med en handklinga utan problem.

Vid mätning så sjunker det till 228 v vid påslag av lampor och 223 med sågen.

Nu kan det ju även vara tv'n som är problemet, men borde den inte dött med hjälp av sågen?

Har haft hit elektrikern som dragit elen och han kliade sig lite i huvudet och vi kunde inte komma fram till något konkret.

Är det någon som har några ide'er hur jag ska göra?
 
Är tvn plasma? Märke?
 
Det är en plasma, LG PK350N 50".

Värt att nämna kanske, är att det spelar ingen roll vilket läge man ställer dimmern i, ställer man in den på lägsta och slår på den igen är det samma resultat som fullt blås.
 
Tror det är tvn. Vet att plasma är känsliga som fan. Reagerar på ljus ocksa. Om du har en annan tv byt och prova med den.
 
Om möjligt får mod gärna skrota denna tråd, jag gör en ny i el-delen.
 
Redigerat:
Stäng på begäran. Om jag hinner senare ikväll så skall jag se om jag kan flytta över inläggen till den nya tråden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.