Hej hej!
Vi har köpt hus och ska renovera allt.

Mitt största problem just nu är bänksskivan i köket. Jag vill ha en laminatbänksskiva eftersom det känns bäst.

Vi ska ha en köksö som vi vill ska vara 90-100 cm bred och sådana bänksskivor ska man beställa men när vi var på IKEA och skulle beställa så sa de första att det kostade 740 kr metern med en plastlist i rostfree look... men när vi väl gjorde klart ritningen och allt sånt där så blev slutnotan 5600 kr... vilket är tok för mycket... vi bad dem anullera beställningen för jag ger inte så mycket pengar för en bänksskiva.

I alla fall, jag vet att en snickare kan limma ihop två träbänksskivor utan att skarven syns men vad jag undrar är om man kan limma ihop två laminatbänksskivor längs långsidorna utan att skarven syns?

Sen undrar jag finns det någon skarvlist som inte går ovan på bänkskivan, vet ej om jag förklarat ordentligt.

Hoppas jag kan få svar fort.
 
Man kan fräsa spår i bakkanten på båda skivorna och kexa samt spänna ihop skivorna med beslag på undersidan...
Dock blir ju inte skarven helt osynlig och det har till viss del att göra med vilket mönster på laminatet ni väljer hur synligt det blir.
Dessutom är ju inte detta förfarande helt gratis heller så ni tänker på detta bara.
Det är ju inte gjort på en kvart... ;)
 
Finns det någon i nordvästra skåne som gör sådant?

Jag har ringt till en hel del firmor där man kan måttbeställa men de flesta är över 1000 kr per löpmeter.

Är det snickare som limmar ihop eller de kallas för något annat?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.