Hej

Vi blir av med gasen i vår 30-tals lägenhet och skulle vilja passa på att få in en diskmaskin. Detta gör att vi behöver skaffa en ny diskbänk. Diskbänken vi har idag är i rostfritt men har vackra upphöjda rundade kanter. Skulle gärna vilja behålla den stilen så undrar om någon kan ge tips på någon firma som är bra på att göra måttanpassade diskbänkar i äldrestil (alltså inte massor av skarpa 90 graders hörn)

-Åke
 
Det finns många som kan fixa specialbeställda diskbänkar men det kostar. Jag har blivit rekommenderad Sjöö men inte haft glädjen att använda deras tjänster.

Och beställ sedan inte "äldre stil" eller "gammal stil" (kräks på orden) men rådfråga gärna Stockholms länsmuseum!
 
För nåt år sedan skrev jag ett inlägg på min blogg där jag listade olika tillverkare av rostfria diskbänkar eftersom vi då var ute efter en som skulle passa i vårt torp. Kolla gärna där så får du flera tillverkare. Jag rekommenderar dock verkligen Laga Rostfritt som tillverkar efter dina önskemål och kan ge dig precis den utformning du vill ha. Dessutom är de oslagbart billigast och har diskbänkar som är MYCKET stabilare och rejälare än de flesta andra tillverkaran. Vi kommer definitivt beställa från dem när vi gör vid vårt nuvarande sekelskifteskök.

Om rostfria diskbänkar:

http://ekenasgard.wordpress.com/2009/11/12/rostfritt/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.