Hej, jag kan inte riktigt bestämma mig hur jag skall få till ett tröskelbleck till altandörren.

Alt1. Sätta plåten bakom fodrena på sidorna och det undre ( ej på plats ännu ) och täta med fog i kant mot dessa

Alt2. en plåt som går över det nedre fodret ( ej på plats ännu ) och vika upp kanterna mot sido fodrena.

Hur har ni gjort?
 
  • DSC00064.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Marius Steinbakk
  • Laddar…
I ditt fall hade jag gjort ett "vanligt" bleck ca 40-50mm djupt med uppvik. (precis som ett fönsterbleck)
Sen hade jag satt ett foder under dörren också.
 
Jag har 7 dörrar, så det var bättre att plåtis fick göra dessa tröskelplåtar i rostfritt, de blev 15 X 60mm och så långa att de gick förbi karmen, samt ett uppvik nedtill. På sidorna blev det också vikt i 90 grader, ( vet inte varför men plåten blev styvare) Silikonade spåret i aluminiumlisten, och tryckte dit plåtarna. Bilden kanske inte helt rätt

IMG_1228.jpg
 
Alt 2. Det är så jag gjort och det är väl vad som är standard?
 
Tack för svar!

Jo ett foder skall dit under dörren.

Blir nog ett bleck som går ut över det undre fodret, med uppvik på sidorna emot fodrena på sidorna.
 
men blir inte sådana utstickande plåtar typ fönsterbleck, ganska misshandlade med tiden. Dom sitter juh just där folk går. Dom jag sett ser bedrövliga ut efter en kort tid.
 
IMG_1358.jpg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.