Låt dörren stå öppen då. Och skriv inbjudningskort.
Tjuvar välkomna.
 
Tyresö
Eller låta dom åtminstone jobba för sina inkomster, genom att sätta upp en hyfsat billig containerbygel med hänglås på dörren.
Även pundare är bekväma och väljer hellre någon annans förråd som är enklare att bryta sej in i.
 
Beroende på vad man vill skydda och hur mkt pengar man vill lägga, men googla på
- Inferno Sound Barrier
- Inferno Light Barriers
- Protect Dimgenerator

Då har du ett rum som ingen vill in i! ;)
 
Kolla även att gångjärnen inte sitter utanpå och är lätta att ta isär, som de gör på vår förrådsdörr.

Innanför den finns dock bara saker som är på väg till tippen...
 
Tyresö skrev:
Den vanligaste metoden, som dessutom passar dina krav, eftersom funktion och ekonomi går först.
Montera dit ett containerlåsbygel (sjöcontainer) och hänglås. Det sitter på alla byggbodar på byggena.
Har själv en sån på dörren till min verkstad.
Kolla på internet eller fråga en järnhandlare/byggvaruhus så får du tag på det.
En sådan bygel är förvisso mycket svår att forcera, men den signalerar lång väg att det finns något värdefullt innanför som är värt att stjäla. Jag skulle föredra litet mer diskreta lås, som t.ex. ett par tillhållarlås.
 
Jag är lite sugen på att rigga hela dörren med el som bara kan brytas med fjärr eller kod eller nåt. Givet så är det en fantasilösning, men fan så härligt det vore om nån dum jävel fick sig en rejäl kyss när de satte igång och skulle försöka bryta sig in...

(Och ja, jag vet att det är olagligt osv osv osv, men man kan väl få drömma..)
 
Tyresö
Jonazz skrev:
En sådan bygel är förvisso mycket svår att forcera, men den signalerar lång väg att det finns något värdefullt innanför som är värt att stjäla. Jag skulle föredra litet mer diskreta lås, som t.ex. ett par tillhållarlås.
Jo, det är ju en nackdel - eller en fördel, eftersom då väljer tjuvarna kanske något annat förråd i stället. Även tjuvar är som sagt bekväma - minsta möjliga jobb för att komma åt godsakerna.

I så fall blir det en plåtdörr med plåtkarm - eftersom oavsett vilket lås man har, så håller inte en träkarm så värst bra - en containerbygel går ju rakt över hela karmen och är fäst i reglarna.

Det här ämnet kan man diskutera i det oändliga - det finns rejäla lösningar - du skulle se hur tät armeringen är i ett bankvalv. Man får inte ens igenom en hand - det ser så överdrivet ut - och vilka sanslösa armeringskontroller...Inget lämnas åt slumpen.
 
Jag skulle gjort en dörr som SÅG UT att öppnas utåt, men i själva verket öppnades innåt. Falska gångjärn på utsidan mm.

Sedan kan dom hålla på och bryta.. :cool:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.