Det verkar var lite inaktivt här, vet inte om det beror på att det inte är så många medlemmar som planerar att bygga/renovera fritidshus eller om intresset helt enkelt är svalt. Startar i alla fall ännu en tråd, är intresserad av hur mycket ni betalat/planerar att betala för ert fritidshus. Alltså, vilka prisförslag ni fått från olika leverantörer. Själv har jag inte ens köpt tomten än ::) men man vill ju vara lite förberedd :)
 
Också intresserad!! Någon borde väl ha köpt?
 
Jag har byggt ett fritidshus på 46,5 kvm. Inget vatten inget avlopp kanske el i framtiden( den ligger på en ö). Bygglovet kostade 10 000 kr(strandskyddsdispens) i övrigt har jag lagt ner c:a 40 000 kr fast då har jag sågat virket själv och gjort allt oxå. Fönster köpte jag begagnade 100 kr/st. Takplåt, golvspån,altandörrar, limträbalk, masonite, färg, isolering ja det är väl det...
P.s Har c:a 20 000kr kvar inne att investera D.s
 
Jag håller också på att bygga köpte tomt och har haft grävmaskin som precis gjort klart tomten .
Tänker bygga ca 65-70 kvadrat
men har inte vågat räkna på vad det kostar än!
 
Jag håller på med mitt bygge just nu. Jag och frun var på husexpo i huvudstaden och snodde iden från ett hus som hette Högby 40kvm.
Vi ritade dock om den på egen hand så att man slapp de synliga takstolarna i storstuga, högt i tak. Planskissen är också helt omgjord. Stugan har även ett öppet sovloft på andra änden av huset på ca 15kvm.
Plintarna gjorde jag själv samt panelning, sätta i fönster och dörrar, lägga på takplåt, en del av innertaksläggning och en del småplock. I övrigt har jag haft hjälp av snickare, grävare och elektriker
Tomten kostade 130' och resten kostar ungefär 320' inkl. verktyg, stegar, gräsklippare etc. exl inkoppling av vatten och avlopp.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.